Fröer, Kompassen och Vaccination

I onsdags var det dags för Vides Fröer att starta. Tusenskönefröerna. Lina är ledare för gruppen. Min mamma följde också med, eftersom hon hade sportlov. Vi träffades i Rinnebäcksravinen i Lund. Efter lite letande hittade vi varandra och gick en lång runda längs ravinen och reningsdammarna. Soligt men lite blåsigt. Vi fikade inne i ravinen. Mamma hade gjort tunnbrödssmörgåsar och varm choklad, men tyvärr kände jag inte så mycket smak. Jag är fortfarande förkyld och det var länge sedan jag kunde träna.
 
 
I torsdags tog vi bussen in till Kompassen. Malva var så glad att hon fick åka buss och hade också roligt inne på Kompassen. Hon målade en teckning, hoppade, klättrade och var med på sångstunden. Efter sången fick vi snabba oss hem. Vide skulle på BVC och vaccinera sig. Min mamma och pappa kom och passade Malva så länge. Vide hade växt bra och var 67,5 cm och vägde 8170 g. Huvudet var 44 cm i omkrets. Han ville inte ligga still på skötbordet och Susanne tyckte han var väldigt tidig med att röra sig så mycket. Vaccinationen gick riktigt bra. Han grät bara i några sekunder. På eftermiddagen tittade vi på sprint. Kul med medalj för Stina, men lite otur för herrarna. Vide var pigg och glad och verkade inte märka av vaccinationen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0