Sommaren kom och försvann

I onsdags började det bli riktigt skönt väder. Vi var en lång stund på lekplatsen och träffade två grannbarn där.
 
I torsdags var det lite kyligt igen, men i fredags var värmen tillbaka. Vi passade på att vara mycket ute. Malva hoppade mycket på Malcolms nya studsmatta. Där kommer hon ofta vilja vara. På kvällen var vi inne i Malmö och gick på Felicias student fest. Bra ordnat med flera fina tal och sånger. Det var mycket barn, så Malva busade med dem hela kvällen. God mat som vanligt, så vi var riktigt mätta när vi gick hem.
 
I lördags fyllde vi upp poolen och Malva och Vide badade på dagen. Malva passade sedan på att doppa sig två gånger med kläderna på. På kvällen var Linda och Jill här och vi pratade mycket om deras nya Englandsjobb. Vi åt grillat och sedan glass, grädde, banan, maränger och lite annat gott.
 
 
På söndagen var jag borta hela dagen. Jag hade match i Uppsala. IK Sirius FK - Östersunds DFF. Bra tempo och mycket chanser. Matcen slutade 1-1, efter två sena mål.
 
Den här veckan är värmen som bortblåst. I måndags träffade vi Mikael på Kompassen. Vi hade tänkt åka buss in med sommarkortet, men på bussen stod redan två barnvagnar, så vi cyklade in istället. Det tog 35 min och var 11 km, så inte så farligt. Malva gjorde ett armband och ett halsband. Hon var groda som vanligt på sångstunden. Vi handlade lite frukt på Möllan och cyklade sedan till Polisen, för att fixa pass. 60 nummer före. Malva sov nästan hela väntan, men Vide var vaken. Han skötte sig bra. När vi väl kom fram så fixade Vide först sitt pass och när det var Malvas tur, så ville hon inte. Till slut fick jag upp henne på pallen, men hon ser inte så glad ut på kortet. Nästa vecka får vi hämta ut dem. Då kan vi flyga flygplan, som Malva säger.
 
Igår var jag på träning i Hardeberga. Vi var 13 stycken. Ganska skönt träningsväder. Vi började med kvadraten och fortsatte med engelskakvadraten. Mitt lag var inte det mest seriösa med mycket fnitter, men stundtals så lyckades vi riktigt bra. Vi spelade sedan på bred plan med två mål var att göra mål på. Själv slog jag en hård passning på Eves fot, så bollen studsade upp i mitt ansikte. Jag bet mig hårt i läppen och det känns som käken gick lite ur led. Blir sugrör och soppa nu..;) Vi avslutade med spel. Två lag mot varandra och det tredje var väggar. Jag tycker vi spelade bra. Vi gjorde flera mål och vann nog de flesta matcherna. Nu laddar vi för vinst mot Lunds BoIS.
 
Idag var det midsommarfirande på Malvas förskola. Själv är jag trött. Hade tänkt titta på Sveriges match, men orkade inte. Vide är uppe till och från och skriker på nätterna och nu tajmade han inte matchen utan var uppe före och efter. Hur kan han vara så lugn och snäll på dagarna, men en riktig "skrikis" på nätterna?!? Hoppas snart han vill sova hela nätterna!
 
Midsommarfirande på förskolan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0