Oxie SK - HBK/HIF

Regnet öste ner när vi kom till Oxie, men under matchen blev det riktigt härligt väder. Vi vann matchen i våras med 6-4 och vi ville vinna igen och hålla tätt bakåt. Seger idag och vi säkrade vårt div 2-kontrakt. Vi ställde upp med Lotta - Tilda, Jessica, Carro - Linnea, Matilda, Emma N, Lindell - Hallqvist - Stenkil, Amanda. Johanna och jag började på bänken.
 
 
Vi börjar matchen med mycket boll, men skapar inte så många målchanser. Vi pressar Oxie högt upp och vinner bollen, men flera gånger känns det som vi inte går in hundra i närkamperna, så Oxie vinner många höjdbollar. Emma N slår flera bra hörnor och det känns som vi är nära att ta ledningen. Lotta har inte så mycket att göra även om Oxie ställer om snabbt några gånger. Efter drygt 20 minuter byter jag med Linnea, som har fått svett i ögonen?! Direkt får jag en jättechans, men en back lyckas precis täcka skottet. Vi fortsätter att skapa hörnor. Både Emma S och Matilda är på bollarna, men det blir inga mål. I slutet av halvleken, så kommer jag runt på högerkanten och får in bollen till Hallqvist. Hon skjuter och målvakten räddar, men inte bättre än att Amanda kan slå in returen. Härligt och rättvist med 1-0 i paus.
 
 
I andra halvlek har vi ännu mer boll och Oxie skapar inte mycket framåt. Lindell har som vanligt bra fart på kanten. Det dröjer inte länge, innan hon kommer fri mot målvakten. De kolliderar och bollen går i en båge mot mig. Jag lyckas lobba in bollen över backar och målvakt till 2-0. Vi spelar bra, men har svårt att skapa flera bra målchanser. Vi har flera hörnor, men idag vill det sig inte på dem. Johanna kommer in som mittback och jag spelar ensam anfallare. Med kvarten kvar så kommer 3-0. Vi har en frispark långt ut, som Emma N slår på mål. I röran framför mål, så är Matilda på bollen och bollen letar sig retfullt för Oxie precis in över mållinjen. I slutet av matchen hettar det till rejält, då Jessica stoppar deras spelare. Inget oschysst enligt domaren, men det krokar ihop och en annan Oxiespelare kommer snabbt dit och trycker till Jessica. Det slutar med två gula kort, men resten av matchen är det lite uppretat på läktaren och planen.
 
 
Vi vinner ganska enkelt, men vi borde ha gjort fler mål och avgjort matchen redan i första halvlek. Härligt att kunna säkra kontraktet på egen hand, innan sista omgången. Lotta höll nollan för första gången. I sista omgången väntar Husie på Knutsvallen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0