Härliga kvällar!

I tisdags var det riktigt varmt ute. Jag hämtade Malva och Vide på förskolan vid 15-tiden och vi åkte för att hämta William och Jennifer. De skulle få sin födelsedagspresent. Gokart på Lockarp. Jimmy körde med dem. 2x10 min. Själv var jag barnpassare och det gick sådär. Vide verkade tycka det var kul med bilarna, när vi kom dit. Nu grät han och ropade efter pappa i tio minuter. Malva var nöjd tittade lite och fikade resten. I pausen mellan körningarna var Vide nöjd. Han fick sitta i Jimmys knä i den stillastående bilen. När de skulle ut på banan igen, så kom tårarna och han ropade efter pappa. De körde bra och alla förbättrade sina tider på andra rundan. Själv var jag lite sugen på att köra, så nästa gång vill jag också! Vi åkte sedan hem till William och Jennifer. Det blev bad i poolen, hopp på studsmattan och grillade hamburgare. En härlig sommarkväll!
 
 
På onsdagen var det sommarfest på förskolan. Det var fortsatt varmt och barnen hann med att bada i poolen med grannen innan vi körde till festen. Mikael kom också. Först var det tipspromenad. Malva hade lite koll på några frågor. Vad pippis häst heter? Hur många ben en spindel har? Vad det var för blomma på bilden (maskros)? De större barnen hade nog alla rätt. Vi hade sedan picknick i gräset. Kul att många hade kommit och det var mysigt att sitta och äta med barnen. Först mackor och sedan kex och sugrörsdricka. Det bjöds på glass till barnen. Mycket bus och spring! Förskolelärarna fick en kruka med olika växter och verkade glada för presenten.
 
 
Två kvällar med sen läggning gav två trötta barn på torsdagen. På torsdagen hann jag med att träna crossfit. Tabata med sidoplanka, ryggresningar och fällknivar. Woden var 3x800 meter med 2 minuters vila mellan varje löpning. Det var bara jag och en kille, som känns som en löpare. Det var inte lätt att försöka hinna med honom och jag sprang på 13:18. 3:01, 3:12, 3:10. Jag hämtade sedan barnen med cykelvagnen och cyklade till Hököpinge. Vi hade bestämt att hälsa på Marianne och Bosse. Barnen lekte först både inne och ute. Mycket pyssel och bus med halsband. Jimmy dök också upp på sin motorcykel. Vi åt grillade hamburgare och korv. Barnen åt riktigt bra. Malva nästan en hel hamburgare och Vide tre korvar och en massa tomater. Glass med jordgubbar till efterrätt.
 
 
I fredags blev det crossfit igen. Woden var 7 marklyft, 200 meter sprint och 15 pull-ups. Jag körde med 55 kg och jumping pull-ups. Jag hade nog klarat några kg till, men tjejernas RX var 95 kg och det är jag inte i närheten av. Vi skulle göra detta i sju varv med 45 sekunders vila mellan varven. Jag var klar på 16:18. Det blev sedan poolhäng med grannflickan igen. Mikael och Annica kom på kvällen. Vi åt nypotatis och grillad kyckling, svamp och halloumi. Glass till efterrätt igen! Det blir jag aldrig trött på!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0