Mycket fotboll!

Förra söndagen mötte vi Oxie SK i Harlösa. En match som vi borde vinna, men vi hade många skador och en helt annan startelva än tidigare. Lotta - Carro, Angelica, Amanda, Julia B - Ebba, Elin, Emma N, Olinda - Alice - Jag. Vi hade en stark bänk med Tilda, Jessica, Emma S och Lisa. Vi tog tag i spelet direkt och skapade chanser. Efter kanske en kvart tog vi ledningen. Vi fortsatte att föra matchen, men bollen ville inte in. Vi gjorde flera byten och alla fick spela och tog för sig bra. I andra halvlek tryckte vi på för att utöka ledningen. Alice var närmst med ett ribbskott. I slutet blev det lite nervöst, då Oxie kom upp i några kontringar, men vi redde ut det och vann med 1-0. Själv kändes det som jag borde gjort minst fyra mål, men skönt att det blev vinst. Såg precis att Oxie har uteslutits ur serien, så det spelade inte någon roll att vi inte vann med mer. Tråkigt med många lag som försvinner. Malva, Jimmy och Vide var och tittade på andra halvleken.
 
På måndagen tog jag flyget till Umeå. Jag skulle döma Umeå IK - Växjö DFF i Elitettan. Resan gick bra och jag var framme i god tid. Jag hade två duktiga AD till hjälp under matchen och vi körde med headset. Umeå tog tidigt ledningen på straff, vilket visade sig bli det enda målet. Jag hade observatör på matchen och två damdomare och deras coach var också med på snacket efteråt.
 
På tisdagen tog jag flyget hem på förmiddagen och hämtade barnen på förskolan vid 14. Vi tog en buss- och tågutflykt och testade dubbeldäckaren. Barnen gillade den, men Vide somnade efter en stund, så vi vände hem. Han har slutat sova på förskola och är ganska trött på eftermiddagarna. På kvällen var jag i Hardeberga på fotbollsträning. Malva sov som vanligt, men Vide som hade vilat på dagen var pigg. Rolig träning, men jag kände en del i mina lår efter de två matcherna.
 
 
På onsdagen var jag på Gripen och körde ett en teamwod. Var ett tag sedan sist. Det var mycket flås med rodd, utfall, burpees och wallballs. På eftermiddagen hämtade jag barnen och vi tog bussen in till Malmöfestivalen. Riktigt fint väder. Vi var en lång stund i Slottsparken på barnområdet. Barnen testade cykelhinderbana. Vi gjorde drakar. De tittade på teater, kastade boll, gjorde hinderbara och byggde med klossar. Jimmy kom dit efter jobbet. Vid 18-tiden gick vi till Gustav och skulle äta. Det var väldigt många andra som också var där. Vi köpte grekiskt. Gyros i pita och souvlakitallrik. Efteråt skulle jag och barnen ta bussen och Jimmy bilen hem, men vi fastnade på en stor luftkudde. Barnen som kändes trötta innan, var plötsligt hur pigga som helst och ville hoppa om och om igen. Vi avslutade kvällen med en mjukglass. Sedan somnade Vide gott i bussen.
 
På torsdagen blev det crossfit med 3-3-3-3-3 OH-squat (32,5 kg), 10-10-10 back-squat (57,5 kg). Passet avslutades med 4 varv 25 gobletsquats (16 kg) - 200 m löpning, som tog 7:10 för mig. Barnen och jag var en stund på lekplats, innan båda två som vanligt följde med till fotbollen. Den här gången somnade båda, men Vide vaknade till. Vi var nog 25 stycken på träningen, då flera unga tjejer var med. Vide var för första gången gnällig, så jag fick underhålla honom en del. Det blev en rolig träning som startade med passningsövningar och sedan övergick i mycket spel. Engelsmannen med eller utan mål. Mitt lag fick till bra spel. Det regnade en del under träningen, så det blev ganska blött i slutet. De unga tjejerna var duktiga, så hoppas de vill komma fler gånger.
 
På fredagen cyklade jag och Malva till Hylliebadet. Vide var så klart också med i cykelvagnen. Vi badade en bra stund. Malva är som en fisk och har blivit duktig på att simma. Det blir mer och mer riktigt bröstsim, så snart kan hon nog andas med det och inte bara med hundsimmet. Malva testade alla rutschkanor och jag och Vide tittade på för det mesta. Efter drygt tre timmars bad, så cyklade vi hem i motvinden. Nästa vecka börjar simskolan för båda barnen, så det kommer bli mycket bad framöver. På kvällen blev det grillat med tillbehör från trädgården och rabarberpaj med vanlijsås till efterrätt.
 
  
På lördagen var jag i Alingsås och dömde Elitettan igen. En väldigt blöt plan efter allt regnandet. Holmalunds IF - IF Böljan. Böljan gjorde ett mål i varje halvlek och vann med 2-0. När jag kom hem, så hade barnen och Jimmy gjort varma mackor. Vide har blivit ett riktigt MFF-fan. När jag berättade att MFF hade förlorat, så undrade han varför och började storgråta. Han var helt otröstlig. Kanske började han bli trött också.
 
På söndagen var vi på kalas hos Tova och Tage, som fyllde tre år. Tova älskade att öppna paket och Tage var mest nöjd med ett flygplan han hade fått. Vi gav dem uteleksaker, som vi hoppas kommer till användning. Gatukritorna tog barnen med sig ut direkt och började måla. Det blev väldigt färgglatt. Malena hade gjort väldigt fina och goda tårtor. Barnen hade Elsa-tema på sitt bord och verkade väldigt nöjda med det. Senare var det dags för fiskdamm och så fick de varsin lila heliumballong. Roligast av allt var nog tutorna, som blåser ut sig när man blåser i dem. Efter kalaset åkte vi förbi Marianne och Bosse. Ebba och Thea var där. Det var länge sedan vi sågs, men barnen lekte som om de träffas varje dag. Det var högljutt och en massa bus. Kanske en sockerkick av alla sötsaker.
 
 
Igår körde jag en wod med mycket lår. Hangpowerclean. 5-5-5-5-5 Jag klarade en fyra med 45 kg, men fick nöja mig med 42,5. Avslutningen var Karen (150 wallballs) med en tvist. Varje minut skulle man göra 5 T2B, men jag gjorde fällknivar istället. Jag kastade med en 4:a på den höga. Riktigt, riktigt jobbigt! Malva hade sedan sin andra fotbollsträning för hösten. Förra gången ville hon inte vara med på allt och ville sluta, men idag hade hon ångrat sig. Hon var med på allt och verkade nöjd. Hon kämpar på bra och försöker, men har väl inte så mycket fotbollstalang. Huvudsaken att hon får göra något hon tycker om och röra på sig. Vide som älskar fotbollen, hade med sina fotbollskor, men han blev för trött, så han somnade i vagnen och missade hela träningen. Malva hade innan träningen varit väldigt duktig. Vi städade undan i deras rum och i vardagsrummet. Efteråt sa jag till henne att hon hade varit så duktig. Hon svarade med att jag också var väldigt duktig på att städa.:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0