Midsommar!

På midsommarafton åkte vi upp till Petras stuga i Skummeslöv. Vi packade upp lite och begav oss till midsommarfirandet. Barnen cyklade och vi gick. Vi kom dit precis när de reste stången. Vi träffade min mamma och pappa där. Barnen dansade, men de var inte alls så exalterade. Några låtar var riktigt roliga, men annars såg de mest trötta ut. Vi fikade efter dansen och sedan var det dags för Tuta&Kör. Det gillade Malva och Vide bättre. Efter en massa låtar, så bjöds alla barn på glass och även jag fick en. Det började småregna i slutet och på vägen hem, så öste det ner. Vi blev helt plaskblöta, även om jag och barnen hade regnjackor med oss. När vi kom tillbaka åt vi midsommarmat och tog det lugnt resten av kvällen.
 
 
På lördagen var vi på lekplats, gick tipspromenad och skogspromenad. Jimmy och Petra gjorde lite jobb med stugan, medan jag och barnen lekte. Vide älskar att cykla och klagade till slut på att han hade ont i rumpan. Vädret var sådär. Störtskurar och blåst blandades med strålande sol och riktigt skönt sommarväder. Vi grillade och åt och drack gott!
 
 
På söndagen störtregnade det på morgonen. Vi skulle träffa Olivia och Maja på en lekplats i Skummeslöv, men vi ändrade planerna och åkte hem till dem istället. Malva hade längtat så och tyckte det var kul att se barnen rum. Vädret blev bättre, så vi gick till deras skola och barnen lekte på lekplatserna. En jätterolig "slänggunga" och sedan var det lek med leran. Att det kan vara så roligt med sand och vatten. Vi avslutade dagen med att äta mat och glass på en restaurang vid ett utomhusbad. Gott och sedan var vi mätta. Barnen somnade innan vi kom ut från Mellbystrand och både jag och Jimmy kände också ganska trötta, så vi turades om att köra hem. Jätterolig helg med mycket mys och bus!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0