September

September har rullat på. I början var det sommar och nu är det höst. Efter Vides kalas, så blev det en hel del legobygge. Någon hade nog överskattat Vides ålder och gett honom lego för 8-14 år. Med lite hjälp så fick han ihop det och var väldigt nöjd. Malva hade feber den veckan och var hemma med mig två dagar. Vide fick feber på helgen, men var i övrigt frisk.
 
Själv var jag i Falkenberg på fredagen och dömde i Elitettan. Hallandsderby mellan IF Böljan och Kungsbacka DFF. Bortalaget vann med 2-0 i en blåsig match. På söndagen var Jimmy med barnen i Fågelsångsdalen. Malva hade mulle. Jag var 4:e domare i Limhamn. LB07 - Hammarby DFF. LB07 tog ledningen, men Hammarby vände och vann med 3-1.
 
 
Veckan efter hade jag frivecka. Jag var på fotbollsträning på tisdagen, men kände mig inte så bra. Det visade sig att det var min tur att få feber. Inte så hög, men jag kände mig dålig hela onsdagen och torsdagen. Det kändes som sommaren var tillbaka, men jag sov några timmar på dagen istället för att vara ute i solen. Malva provade på att träna med IFK Klagshamns F12 på onsdagskvällen och var nöjd. Vi får se, om hon vill spela där till våren. Det blir mycket med simning och fotboll samma dag. På torsdagen åkte Jimmy till Amsterdam med sina kompisar och stannade där till söndag kväll.
 
På fredagen hade vi match med u-laget i Trelleborg. Vi mötte IFK Trelleborg, som kom med ett riktigt bra lag. Vi stod upp bra i motvinden och låg under med 2-0 i paus. I andra halvlek fick vi hjälp av medvinden, men det började regna i sidled, så man såg ingenting. Trelleborg gjorde 3-0. Kajan reducerade sedan på en retur på mitt skott. 3-1 blev slutresultatet.
 
På lördagen var det match igen. Vi mötte Onslunda/Tomelilla/Gärsnäs. En match som vi vann enkelt sist och borde ha gjort det nu. Vi saknade en hel del spelare och många fick spela på positioner de inte brukar. Vi hade svårt att få till något bra spel i den kraftiga medvinden, men skapade ändå många lägen på hörnor. Det var många nära, men bollen ville inte in. Bortalaget utnyttjade slarv i vår försvarspel och ledde med 1-0 i paus. I slutet av första halvlek stukade jag foten i ett motlägg. Det gjorde väldigt ont, men efter någon minut kändes ok. I andra halvlek pressade vi på för mål, men skapade inte så mycket. Angelica kvitterade på en hörna av Tilda. Själv spelade jag kanske halva andra halvlek, men jag kunde inte köra max på grund av foten. Vi lyckades inte få in ett ledningsmål och matchen slutade 1-1. På kvällen hade jag och barnen lördagsmys. Film, popcorn och godis!
 
På söndagen var jag i Asarum och dömde Asarums IF - IK Uppsala Fotboll. En fin arena, men lite blåsigt. Bortalaget vann med 2-0. Själv kändes inte foten helt ok, men annars kändes det som vi i teamet gjorde en bra insats. Mormor och morfar passade barnen medans jag var iväg och senare på kvällen kom Jimmy hem från Amsterdam.
 
Förra veckan jobbade jag dag igen och kvällarna var fullbokade med aktiviteter. På måndagen hade Malva fotboll och hon ville dit. De två sista gångerna har hon inte varit så positiv till fotbollen, men nu har det börjat några tjejer igen. På tisdagen var det dans för Malva.
 
På onsdagen hade barnen simskola och på kvällen hade jag match i Vellinge. Det blev en jämn match på en liten plan. Jag tycker vi började bäst i vinden. Vi hade ett nästan rent friläge, där jag blev fälld av målvakten. Tilda hade ett skott i ribban och Olinda var riktigt nära att sätta bollen i mål. Istället kontrar Vellinge två gånger och vi går bort oss i försvaret. Vellinge tar över och för spelet. 2-0 till Vellinge i paus. I andra halvlek hittar vi rätt i våra positioner och det känns tryggare. De missar ett öppet mål, men har inte så mycket mer. Vi har några hörnor, men skapar inte heller så mycket. Olinda spelar sedan fram mig och jag lyckas sätta 2-1 vid bortre stolpen. Kajan kan sedan med tio minuter kvar få in kvitteringen efter lite flipperspel i deras straffområde. Vi går sedan ner och spelar 4-4-2, men tyvärr lyckas de göra mål efter några minuter. De vinner matchen med 3-2. I helgen avgörs det om vi eller Vellinge blir trea i serien.
 
På torsdagen klippte jag båda barnen. Skönt att bli av med lite hår och de blev nöjda!
 
  
I fredags slutade jag lite tidigare på jobb. Hämtade Vide och lämnade honom hos Arvid. Han var så glad att han skulle få leka med en kompis. Sedan snabbade jag mig hem, cyklade till bussen och tog tåget till Örebro. 19:30 dömde jag KIF Örebro DFF - IK Uppsala Fotboll. Vi var ett rent tjejteam. Kul! Foten kändes mycket bättre och det var en härlig höstkväll för fotboll. Örebro vann med 2-1. Jag tog sedan nattåget hem och kom hem till Malva vid nio. Killarna var på tennis.
 
På eftermiddagen var det dömning igen. Jag var fjärdedomare. LB07 - Växjö DFF. Det blev en jämn match. Växjö tog ledningen på frispark i första halvlek. I andra halvlek vände LB07 och slog in segermålet i 95:e matchminuten. På kvällen blev det film och godis med hela familjen! Den otroliga historien om det jättestora päronet. Barnen gillade den!
 
I söndags var det Mulle för Malva. Jag, Jimmy och Vide hängde först vid naturrum och utegymmet. Sedan gick vi Ularstigen. En mysig runda med varierad natur. Vi fikade på vägen. Vide var duktig och gick nästan hela rundan. Efteråt var vi i Sandby och fikade. God äppelkaka!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0