Chelsea och Liverpool

Chelsea slog Fenerbahce med 2-0 hemma och vände mötet till 3-2. Ganska väntat!

Arsenal tog kommandot i det andra mötet och fick igång ett riktigt bra passningsspel. De tog också ledningen genom Diaby och höll den till en halvtimme var spelad. Hyppiä fick då helt omarkerad nicka mål på en hörna. Efter målet tappade Arsenal sitt spel. Vid det läget skulle det bli förlängning, men med 20 minuter kvar tog Liverpool ledningen. Torres vände snyggt upp i straffområdet och sköt stenhårt upp bollen i krysset. Arsenal hade sen en riktigt bra kvitteringschans genom Adebayor, men han missade. Med fem minuter kvar sprintade Walcott förbi hela Liverpool och den här gången kunde inte Adebayor missa. Riktigt skönt där, men tyvärr blev det straff till Liverpool i samma minut. Lite tveksam, dels var det på gränsen om han var inne eller inte och sen tycker jag han trillar ganska lätt. Gerrard sätter straffen otagbart och Liverpool utökar ledningen till 4-2 genom Babel. Spännande och bra match, men tyvärr vann fel lag!

Idag hoppas jag verkligen att Barcelona går vidare, så att jag har någon jag kan heja på i fortsättningen.

Ska ut till Revinge och träna nu. Sen är det seriefinal i korpen mot Staten o Kapitalet som jag har hoppat in i många gånger. Jenny, Annamaria, Linda, Lukas, Ola, Anders och Gustav ska få en rejäl match. Kommer bli riktigt tufft!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0