Aj, mina ben...

Så var det då "äntligen" dags för årets första träning. Kändes bra i början med lite passningar och jag tänkte att det här känns bättre än jag trodde. Efter några olika övningar var det så dags för de berömda cykelslangarna. Kommer ihåg dem sen sist jag hade Jan, men hade nog glömt exakt hur det kändes i benen. De två, tre första sträckorna gick helt ok. Sen kom mjölksyran och det blev segare och segare. Orkade knappt hålla emot i slutet heller. Vi hade dock två i laget, Lilly och Malin, som måste vara riktigt vältränade. De tog i så mycket så att cykelslangen sprack. När vi äntligen var klara, så ville inte mina ben mer under resten av träningen. Gick inte att springa när vi spelade. Höll konstant till i mittcirkeln och blev omsprungen av alla. Först när vi anföll och sen när vi försvarade oss. Känns hemskt vad man kan tappa när man inte tränar. I slutet var det ännu mer löpning. Fick lite "positiva" hejarrop från mina gamla lagkompisar. Kom igen nu sölis! Vet att jag inte är snabb, men nu var det värre än vanligt..;)

Förutom att jag säkert inte kommer komma upp ur sängen imorgon, så kommer det bara kännas bättre framöver hoppas jag! Den stora frågan är om jag efter onsdagsträningen kommer kunna vara med och ge Måltorka en match. Är just nu mycket tveksam, men älskar att spela inne så det SKA gå!

"Hittade" just en påse godis, som jag välförtjänt vräker i mig! Förstår mig inte på dem som inte äter godis. Jag hade aldrig klarat det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0