Uppskjuten resa till lugnet

Var planerade resa till sodra Goa blev inte som planerat i forrgar. Nar vi vaknade pa morgonen ville min mage annat. Blev hyffsat bra snabbt, men kande inte for att aka nagonstans. Blev en lugn dag pa stranden nedanfor hotellet och knappt nagon mat.

Igar steg vi ater upp tidigt och vi begav oss till Calangute for att ta bussen till Panjim. Efter knappt en timme skulle vi byta buss i Panjim. Vi hittade en expressbuss till Margao. Expressbuss vet jag inte om man ska kalla det men med indiska matt matt gick det ganska fort. I Margao bytte vi buss igen och akte till Palolem. Resan tog nastan fyra timmar och kostade runt 10 kr/person. Vi hade inte tankt att stanna i Palolem, som ar en strand i sodra Goa. Den har ganska mycket turister och vi ville hitta ett mer lugnt stalle. Vi var nere en svang pa stranden och blev erbjuden en battur for att se delfiner. Vi tyckte det lat skoj, men skulle ata lite forst. Efter vi atit tog vi en bat tillsammans med nagra kineser. Det var en mysig liten bat och vi akte langs kusten. Nar vi kommit en bit kunde vi se delfiner. De var ganska nara baten. Pa vagen hem akte vi forbi nagra sma ode strander. Nar vi kommit tillbaka tog vi en tuck-tuck till Agonda, som var stallet vi tankt att hitta lugnet i. Vi skulle forst hitta nagonstans att bo. Vi var nere och kollade vad det kostade att bo i hyddor vid stranden. Det var lite for dyrt for oss, sa vi gick vidare. Vi hittade istallet ett rum med dusch och toalett for 40 kr natten. Helt ok!:) Sen blev det en tur ner till stranden. Lite bad och snorkling. Vi hittade lite fina snackor. Pa kvallen var vi ute och at pa en mysig resturang precis vid stranden. Klarar inte den indiska maten for tillfallet sa, det blev pasta istallet.

Idag var vi forst ute tidigt och gick langs stranden. Sen at vi frukost pa en resturang vid stranden. Efter det har vi badat i de hoga vagorna. Det blaste en hel del idag, sa det blev ingen snorkling som det var tankt. Det blev en hel del last pa stranden i solen och sen fick vi ta lite mat i skuggan. Efter vissa patryckningar om att jag bara latar mig, fick jag for mig att jag skulle andra pa det. Hade tankt ta en joggingrunda och sa blev det ocksa. Sprang fram och tillbaka langs stranden. Tog val en halvtimme. Var nog inte sa langt men jobbigt var det och nu har jag nog fatt skav under fotterna. Sa resten av tiden har far bli rehab..;) Nu ska vi snart ut och ata. Ar inte sa hungrig sa det blir kanske bara nagon god efterratt!

Vi hade bara tankt stanna har i soder en natt, men efter som vi tycker det ar sa harligt har blir det minst tva natter. Kanske aven en tredje, innan vi beger oss tillbaka till Baga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0