Få på träningen

Igår var vi bara sju stycken på träningen och en av dem var Evelina som bara körde själv. Imponerande av henne att vara med varenda gång och jogga och göra lite andra övningar. Vi andra började med att slå passningar på ett tillslag och sen två. Därefter blev det lite björka loge. Sen skulle vi kasta bollen till den andra som skulle ta med den i sidled och slå tillbaka bollen. Mina nypumpade bollar var inte de allra skönaste, men hellre lite hårda en sumpiga som vi hade i tisdags. Vi fortsatte med passningar med en studs. Sen skulle vi backa och möta i fart och slå en passning. I slutet skulle vi trixa till varandra och max tre tillslag per person. Jag och Emma imponerade inte stort, men några gånger fick vi till det riktigt bra. Sedan blev det skottövning. En började med boll en bit utanför straffområdet och slog en passning till en spelare som mötte. Man slog tillbaka passningen och fick sedan tillbaka bollen och man skulle gå på skott. Det fungerade riktigt bra. Det är sällan skottövningar går så bra. De flesta skotten gick på mål eller bara strax utanför. Det var nog bara jag som fick en rejäl snedträff en gång och sköt över stängslet. Nu hade vi bara Jan i mål och ingen "riktig" målvakt, men tror de andra hade fått det tufft de också!;) Flera gånger gick 5-6 bollar i mål, innan Jan lyckades rädda. Vi avslutade med lite spel. Jag, Stina och Pilan mot Emma, Jessan och Malin. Vi spelade med två småmål var och Jan sa att han hade satt fyra koner på varje stolpe. När man hade gjort mål skulle man ta en kon och ställa på sin sida. Det lag som hade flest när vi slutade hade vunnit. De andra började bäst och gjorde några mål innan vi kom rätt och började göra mål. Det kändes som det var jämnt och när jag räknade konerna hade vi 17. Då trodde vi att vi hade vunnit, men andra laget hade lika många. Någon måste ha räknat fel. Jag, Jessan eller Jan...;) I slutet sprang vi sex gånger var över planen.

Sedan blev det korv och lite snack inför cupen i Skillinge. Emma ska stå och sen är det vi sex som var med igår, så vi har några vältränade i alla fall...;) Olinda och Lina ska också vara med. Sen vet jag inte, om eller vem som mer ska vara med. Vi möter Veberöd, Charlo/Rynge och Janstorp och spelar typ 11, 14 och 16. Jag tror att ettan går till semi. Ska bli kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0