Träning

Vi börjar bli lite mer folk på träningarna. Kul! Vi började med fotbollstennis. Två tillslag, två passningar, två som jagade och så fick man inte passa tillbaka till den man fick bollen av. I mitt lag var Olinda, Elle, Stina och Emma L. Det gick bra för oss med undantag av några lösa passningar och att vi några gånger inte riktigt var med när det andra laget slog in bollen. Sedan blev det allsvenskan. Det var bra tempo och en hel del inlägg som det blev mål på. Stundtals var man riktigt trött och när man inte jobbade hem fick man höra det av Jan. Jag blev istället back ett tag och vilade upp mig...;) Vi gick sen över till att spela på större plan med två lag. Vårt lag hade bara offensiva spelare och jag, Stina och Elle bildade stabil (?) backlinje! Tempot var ganska högt och det blev mycket löpningar upp och ner. Jag har aldrig trott att det hade kunnat vara så jobbigt att vara mittback. Efteråt var jag helt slut och då skulle vi springa åtta sträckor fram och tillbaka över planen. Jobbig och rolig träning idag i värmen!

På lördag är det höstpremiär mot Lilla Torg. Det har sett bättre och bättre ut på träningarna, men tyvärr saknar vi många spelare. Sara, Josse och Louise är på semester. Emma ska vara tärna på sin brors bröllop och Olinda har 25 + examensfest. Elle är tyvärr inte spelklar än. Tråkigt när klubbar ska ta så lång tid på sig att skriva på och skicka in ett papper. Det borde gå mycket snabbare många gånger, speciellt när lagen inte ens spelar i samma del av Sverige. Hon kommer bli en grym förstärkning, var hon än spelar på planen. Det roliga är att Sofie gör "riktig" comeback. Kul att hon är tillbaka på planen igen! Vi som spelar får ge järnet och springa sönder Lilla Torg. Sist vi mötte dem gick det bra, efter att ha legat under med 3-1 i paus, vände vi och vann med 5-3.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0