Träning igen

Den här veckan är det träning inför Gothia. Eftersom allt Lundafolk var slitet efter helgen eller hade annat för sig, så tog jag mig ut till träningen själv. De flesta av de yngre som ska spela i Gothia var där, plus jag, Olinda och Sofie Ingelström. Kul med nygammalt folk. Hon sa att det var sex år sedan hon slutade spela, men med lite träning kommer hon snart i bra form. Vi började med fotbollstennis idag. Vi var fem i varje lag och från början var det en som jagade och två pass. Sen övergick vi till två som jagade, två pass och att man inte fick spela tillbaka till den man fick bollen av. Övningen gick inte så bra från början, många slarvade med passningarna och vi var dåliga på att snacka. Efterhand blev det bättre och i slutet fungerade det bra. Sedan spelade vi med Rille och Jan i varsitt mål. Ett lag vilade och två spelade. I slutet spelade vi på större plan med bara två lag. Tror jag var mittback nästan hela träningen. Svårt att ligga rätt, men inte så jobbigt. Man kan stå och titta när de andra gör snygga mål!;) Eller bli bortspelad när motståndarna gör dem... Träningen avslutades med sex sträckor över planen och sen sex kortare sträckor. Sofie verkade inte vara helt avskräckt av träningen och sa att hon blivit mer sugen på att komma tillbaka i gammal god form. Kul!

Får även passa på att gratulera Jenny och Stefan till sin lilla flicka som föddes i lördags!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0