Träning

Hela sju stycken på träningen idag. Men hade det varit match borde man kunnat få ihop några till, brukar vara fler som kan då. Först försökte vi oss på lite fotbollsvolleyboll. Det gick inte alls. Blev bara servar. Sedan spelade vi med koner. Det gällde att slå ner motståndarnas och sätta dem på sin egen sida. Jag, Camilla och Sandra B mot Malin S, Stina, Elin och Lilly. De lyckades att slå ner några koner fler än oss, men det var ändå ganska jämnt. Efter det blev det lite inlägg av Malin med jag och Sandra som försvarare, men eftersom bollarna är stenhårda vågade inte många att gå på boll. Vi delade sen in oss i två lag och körde inlägg och en som skulle göra mål. Det blev några snygga mål. Sen ställde vi upp koner en bit utanför straffområdet. En startade från stolpen och sprang upp och vände vid konen. Man fick en rullande boll och skulle skjuta utanför straffområdet. Här gick inte många bollar på mål. Tror jag bara satte en av kanske 20 skott. De flesta kanske var bättre, men bra var det inte. Sen sköt vi från straffområdet och Rille pekade bakom målet var vi skulle sätta den. Nu blev det fler mål och jag tyckte vi var duktiga på att få bollen där Rille ville att vi skulle sikta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0