Träning inför derbyt

Vi var några färre än i tisdags, men ändå ganska många idag. Sofie L var och tränade för första gången på länge. Jag kände mig sliten idag på uppvärmningen. Vet inte varför för jag har inte rört på mig så mycket i slutet, men det kanske beror på att jag i snitt sover 5 timmar/natt. Vi började med att spela fotbollstennis. Två tillslag, två pass och två som jagar. Det fungerade riktigt bra för mig, Emma, Malin S, Sandra och Kajsa. Enkelt snabbt spel med en som mötte och lade tillbaka bollen. Några få lösa passningar och ibland lite stillastående, men ofta löste det sig. Vi övergick sen till att spela med lagen vi hade haft och vi spelade på liten plan med stora mål. Det blev mycket avslut, men det kändes inte som tempot var lika högt som i tisdags. Vi var stundtals dåliga på att jobba hem och de andra lagen kom flera stycken mot en back. Offensivt ville fler vara med och det var mer rörelse. Efter ett tag när jag skulle gå innanför Sara, högg det till i högra ljumsken. Gick av ett tag och det kändes väl ok, men sen försökte jag vara med igen men det gjorde ont direkt. Varför ska jag få ont nu, är nästan aldrig skadad. I slutet spelade vi på större plan och jag som var sugen på att spela ställde mig i mål istället. Spelet var ganska jämnt. Jag hade inte så mycket att göra och när de väl skapade farliga chanser hamnade inte skotten på mål. Kanske ska satsa på en ny karriär som målvakt?!?;) I slutet gjorde vi (de andra) några korta ruscher på två olika avstånd. Sedan blev det korv och laguttagning i klubbstugan.

Pilan ska till Spanien och missar de två sista matcherna, men annars tror jag att de flesta kan i helgen. Jag och Emma ska jobba supereffektivt, så vi hinner i tid. Vi vill inte missa derbyt mot Sandby. Teamet som mer liknar deras a-lag än ett "riktigt" Teamet. 6-7 a-lagsspelare och de flesta andra som spelat a-lagsmatcher eller varit med på bänken i år. Känns lite orättvist att nästan alla andra lag fått tre gratispoäng i mötena med Teamet, men det blir extra kul om vi vinner. Förstår att Sandby gör som de gör. De behöver alla poäng de kan få efter sitt misstag. De följer reglerna, men det känns inte helt rätt att man kan göra så. Det är alltid en fördel att möta farmarlag, samma dag som deras a-lag spelar eller dagen innan då de oftast inte vågar använda a-lagsspelare. Regeln med att man bara får använda avbytarna fungerar bara i damallsvenskan och ettan, där man bara får göra tre byten. Man borde lika bra ta bort regeln och säga att man får ha med lika många spelare som man har avbytare. Klart avbytarna ska få spela i farmarlaget, men om man är det i några sekunder i början av matchen, vet jag inte om man behöver en match i farmarlaget för att få spela match och bevisa att man platsar i a-laget...;) En av anledningarna till att det har bildats reservlagsserier i år är ju att det blev för orättvist i division 5-serierna. Att möta ett b-lag med 6 a-lagsspelare eller ett som inte har några, brukar vara väldigt stor skillnad. Ger vi bara allt och tror på oss själva, så ska vi ge Teamet en tuff match!!

På måndag spelar u-laget sin första match på över en månad, efter flera uppskjutna/inställda matcher. Den här gången verkar det inte vara svårt att få ihop lag. Vi möter Svalövs BK, som har spelat flera bra matcher. Deras a-lag ligger tvåa i division 4 nordvästra.

Kommentarer
Postat av: Namne

Gå tillbaka till Sandby så är ditt problem löst...

2008-06-21 @ 17:06:50
Postat av: Helena

Det är inte mitt problem. Det är ett allmänt problem, som just nu drabbar oss... och jag ser faktiskt fram emot att möta ett "bra" Teamet!:)

2008-06-21 @ 17:18:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0