Träning

Kände mig ur form idag. Behöver sova och har ont överallt. Jaja, ska sluta klaga. Folk tycker ändå inte synd om mig..;) Vi tränade på a-planen idag, eftersom herrarnas b-lag spelade på b-planen. Vinden var inte lika jobbig som igår och även solen var framme. Det var många som vilade efter helgens två matcher. Vi började med att slå passningar. Jag, Olinda, Lina och Emma H körde tillsammans. Vi stod först stilla och slog bollen mellan oss. Sen stod vi på en rad, där två sprang emellan och mötte bollen. Därefter hade vi nickar. Vi sprang fram till den som höll i bollen och backade och fick en boll i luften. Vi avslutade med passningar på marken. Därefter hade vi olika avslutsövningar hela träningen. Först hade vi en back, en anfallare och en som hade boll. Anfallaren fick boll och slog tillbaka. Sedan spelades bollen på djupet och vi skulle gå på avslut. Mina skott var riktigt dåliga, gick knappt fram, men i slutet sa Rille att han var snäll och jag fick in några bollar i mål. Vi ändrade sen övningen. Den började likadant, men istället för att slå en djupledsboll mot mål, så skulle bollen gå ut mot hörnflaggan. Anfallaren sprang ut och slog ett inlägg till den andra spelaren som kommit på mål. Sen hade vi skott på rullande boll. Först skulle vi skjuta precis utanför straffområdet och sen några meter till ifrån målet. Mycket av skotten gick över och långt utanför. Vi hade svårt att få ner dem i motvinden. Men de flesta fick till några riktigt bra skott, men Emma skjuter lätt hårdast. Sånt tillslag skulle jag vilja ha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0