GRÄS på lördag

Träningen började som alltid med passningar. Blev Olinda som fick stå ut med mig under nästan hela träningen idag. Först på ett tillslag, sen två och därefter med en studs. Sen gick vi ihop sju och sju och hade samma passningsövningar som i måndags. Först den man backar efter man passat och sen den man slår den snett framför spelaren som kommer löpande från andra sidan. Sedan var det dags för cykelslangar. 10 varv, lika jobbigt som vanligt. Efter cykelslangarna spelade vi mycket. Åtta mot åtta. Alltid kul att spela. Stundtals var det riktigt bra spel, men ibland tappade vi i försvarsjobbet och pressen blev dålig. Milan försökte ingå ett vad med sina medspelare, om att den som fällde mig i en av pölarna skulle få 100 kr. Tror inte det var någon som vågade eller höll jag mig på säkert avstånd från vattnet. Får skylla på att det var därför jag inte var så bra på att jobba hem..;) Träningen avslutades med 6 sträckor över kortsidan.

Matchen på lördag blir på gräs i Revinge. Ska bli riktigt skoj! Josse, Lina, Sandra B, Jessan och Hasse kan inte vara med, men Sandra E är tillbaka. Frågan är hur det går med Milans kakförsäljning, nu när hon själv ska spela. Förstår inte hur man kan välja att åka till Thailand, Gambia, åka skidor mm., istället för att få spela match på gräs..;) Wä IF spelade 1-1 i helgen mot IFK Hässleholm. Ska bli spännande att se om vi kan hålla trenden med bra andra halvlekar, fast vi kan se till att vara med direkt i matchen också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0