2-1 mot Borgeby FK

U-laget mötte ikväll Borgeby FK på bortaplan. Återigen perfekt fotbollväder. Vi börjar bli bortskämda med det nu. Tyvärr hade vi fått några återbud till matchen, så även Stina och Malin hade blivit inkallade. Följande lag startade: Camilla - Sara, Milan, Jessan - Sandra, Emma, Louise, Hasse - Jag - Hanna L, Elin. Olinda, Stina och Malin S började på bänken.

Vi börjar matchen bra. Vi pressar Borgeby högt upp på deras planhalva och vinner ofta boll inne på deras planhalva. De får jaga och vi försöker spela runt. Hanna kommer nästan direkt runt på vänsterkanten, men får inte avslutet på mål. Vi tar ledningen ganska snabbt. Vi slår en bra boll från vår planhalva som jag kommer först till. I kamp med backen vänder jag inåt och slår in bollen med vänstran vid närmaste stolpen. Förra matchen hade jag lovat att göra ett med vänstran, men bättre sent än aldrig..;) Nu önskade Milan ett med högran också. Vi fortsätter att ha mycket boll och vi försöker vända spelet. Emma får skottläge en bit utanför straffområdet. Skottet går till Hanna som skarvar vidare bollen till mig. Tyvärr går skottet i utsidan av stolpen. Borgeby tar tag i sitt spel mer och mer och i en kontring skjuter de precis utanför Camillas högra stolpe. Inte många minuter efter vårt ledningsmål får Hasse bollen ute på vänsterkanten. Hon slår en perfekt boll precis bakom Borgebys backlinje. Jag hinner precis före backen, viker in och från nära håll kan jag skjuta in 2-0 (Den här matchen höll jag vad jag lovade Milan...;)). Vi fortsätter att skapa lite halvchanser, men spelet är mer jämnt nu. Borgeby har en farlig frispark nästan vid sidlinjen en bit utanför straffområdet. Skottet går i utsidan av målet. De har även några hörnor, men det blir aldrig riktigt farligt. Vi gör några byten efter halva halvleken. Stina kommer in istället för Sandra på kanten och Olinda går in som offensiv mittfältare istället för mig. Tyvärr så hinner Stina inte vara inne alls länge. Hon sparkar ihop med en Borgebyspelare mitt på planen. Hon fortsätter ett tag, men det gör för ont och Sandra kommer in på kanten igen. I slutet av halvleken är det Borgeby som för spelet. Vi håller ihop laget bra och de har svårt att skapa riktigt bra målchanser. De har några skott utifrån. De flesta går över, men Camilla tippar ett precis till hörna. Det blir inga fler mål i första halvleken och vi får vara nöjda med vår start på matchen.

I andra halvlek fortsätter Borgeby föra matchen. Vi får inte riktigt tag på bollen och går inte in i närkamperna. Mycket av spelet är på vår planhalva. De har en bra slagen frispark som går i utsidan av målet. Malin och jag kommer in på mitten efter en kvart. Emma och Hasse bildar anfallspar och Hanna går ner som yttermittfältare. Efterhand kommer vi upp bättre och vi har några kontringslägen. Emma kommer bra runt på kanten och slår några fina inlägg. Hanna är riktigt nära att få in ett av dem. Båda lagen får några hörnor var. Emma slår en perfekt till mig. Tyvärr trodde jag att målvakten skulle ta bollen, så med helt öppet mål får jag inte ens träff på bollen. Det är mycket spel på mitten. Båda backlinjerna håller ihop bra, så det skapas inte så mycket chanser. Med kanske fem minuter kvar, slår Borgeby en långgboll upp till sin anfallare. Vår back kommer först på bollen, men bakåtpassningen till Camilla blir för lös så anfallaren får ett friläge. Camilla kommer bra ut, men anfallaren rundar henne. Från ganska dålig vinkel och trots att Sara nästan hunnit täcka i målet, får ändå anfallaren in bollen. Det händer inget mer i matchen och vi vinner med 2-1.

Matchen påminde en hel del om matchen mot Stora Harrie. Vi börjar riktigt bra, men tappar sen tempo och motståndarlaget tar över. Trebackslinjen fungerar bra, med untantag av baklängesmålet i slutet, och släpper inte till många chanser under hela matchen. Tråkigt att Stina skadade sig, men jag hoppas inte att det är något allvarligt. Hanna började väldigt piggt och var riktigt nära att göra sitt första mål. Vi är trots allt obesegrade i reservlagsserien och i fortsättningen får vi se till att spela bra hela matcherna, så att det slipper bli så nervöst i slutet. I nästa match möter vi Lunds BK, men den är först om två veckor.
 

Kommentarer
Postat av: Linafina

Bra jobbat!!

2008-05-09 @ 10:10:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0