Höll inte på att bli någon match

Först fick jag sms om att det ena laget lämnade WO. När jag väl tagit mig upp till Smörlyckan i ösregn, höll inte den andra matchen heller på att bli av. Det var bara tre lag på plats. Efter att Jenny snackat med domarna och övertygat dem om att det var vi som skulle spela, så fick vi till slut möta Oddputs kämpar. Lite surt att komma dit och sen inte få spela. Planen var full av pölar, men som jag skrev innan så slapp vi dammet. Gäller att se fördelarna!:)

Motståndarna höll inte samma klass som oss. Vi gjorde tidigt mål och sen rullade det på. Jag tror det stod 5-0 i paus och matchen slutade 10-0. En del snygga mål efter bra spel, men också mängder av missade chanser. Fastnade inte bollen i vattenpölarna framför mål, så räddade ribban och stolparna motståndarna från att släppa in ännu fler mål. På onsdag är det match igen, verkade bara som det var Jenny som helt säkert kunde. Så om det finns någon tjej som är riktigt sugen på en grusmatch på onsdag, så kan ni slåss om saken och sen höra av er till mig..;)

Såg en del av Sverige - Slovenien. Kul att Sverige vann en träningslandskamp för en gång skull. Dagens roligaste var att se Henke i landslagströja igen. Han tillför laget massor, blev ett annat tempo och rörelse i anfallspelet i början av andra halvlek. Mycket tack vare Henke, men Chippen och Elmander bidrog också till det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0