Nästan som julafton!:)

Matchen mot Uppåkra blev inställd, för att de inte kunde få ihop lag. Tråkigt att det inte blev match, men kanske bra för mig som kunde vila halsen lite och slippa stressa på jobbet. Förfesten hos Rille började vid fyra. Nästan alla dök upp, så vi var över 30 stycken. Alla tjejerna tryckte ihop sig där uppe. Det bjöds på alla möjliga snacks. Själv knaprade jag mest på cashew-nötterna, eftersom de stod närmast. Vi skulle rösta på årets HBK:are och om man hade något specialpris. Milan dök upp lite senare och höll i prisutdelningen. Då hade även den manliga delen av damlaget tagit sig upp på ovanvåningen. Först årets tränings-/målskytt i a/u-lag, vilket jag vann ett minibiljardspel för. Årets mittfältare blev Lina och hon belönades med ett fyra-i-rad spel. Jag blev årets anfallare och fick ett domino/plockepinn-spel. Josse fick ett mini-fotbollsspel, som pris för årets back. Sedan var det dags för årets komet. Vet inte riktigt vad motiveringen var, men jag vann det. Det blev två specialpris. Louise vann det första för sin kommentar: "Snöar det åt samma håll som det blåser." (eller något liknande). Det andra specialpriset gick till Sofie N, som operarade sitt korsband i februari och var tillbaka på planen mitt i sommaren. Riktigt starkt jobbat!! Sedan var det dags för årets HBK:are. Jag blev faktiskt väldigt förvånad och glad, när Milan sa mitt namn. Jag har aldrig vunnit det priset innan och jag har spelat många år i damlaget. Tyvärr höll inte min röst för ett tacktal, men annars hade jag haft massor att tacka..;) Jag fick ett akvarium med fiskar, som jag måste se till att fylla med vatten så att fiskarna kan simma runt hemma på min hylla!
 
Camilla, Malin och MalinAnna, Stina och EvelinaPilan, Malin, Wea, Challe och Sara ville leka lek. Mitt förslag, tysta leken, gick inte hem..Louise och PernillaLouise försöker Mina, Louise och Challes priserJessan, Kajs och Elle

Vid sextiden begav vi oss ner till Killebäck. Först skulle vi öva på sången som Sandra hade skrivit. Riktigt bra text, men vi sjöng gärna lite för högt och för fort. Får kanske lägga in texten här, så att alla kan få läsa Sandras mästerverk över den gångna säsongen. Sedan gick vi till matsalen och hittade varsin plats. En del blandade sig med herrarna, men vi var fler än dem så det blev två bord med bara tjejer. Hasse höll välkomsttal och sen var det dags för maten. Supergod! Jag hade kunnat äta hur mycket som helst. Helstekt fläskfilé med kantarell sås och ugnsbakad potatis, baconfrästa grönsaker och vanlig sallad. Efter maten höll Knut tal. Han välkomnade Malin och Aleks, tackade tränare, tyckte synd att Torna Hällestad och Veberöd inte verkar få något damlag nästa säsong och pratade gamla minnen. Sedan var det dags för vår sång. Själv insåg jag att det bästa var om jag var tyst, men jag bidrog med mitt sprintlopp! Sången verkade vara omtyckt. Våra ledare fick sen avslutningspresenter. The Rivvers stod för musiken. För min smak var de alldeles för sega, men för en kväll får man väl stå ut. Efter maten blev det dans. Många dansade både unga och gamla. Jägardansen är alltid populärast. Spännade att se vem man får dansa med, medan vissa blir över och får gå och sätta sig. I pausen var det dags för lottodragning. Vissa hade köpt fler lotter än vad de kunde hantera. Några få blev glada att de vann. Sandra fick en pajform, Petter en massagegrej och BP en fleecefilt. Medan många var väldigt besvikna att det var så nära att de vann..;) Kvällen samtalsämne var vart Malins kamera hade tagit vägen. Först hittades Sandras i Malins väska. Lite senare var Olinda av med sin kamera och även den hittade vi i Malins väska. Malins kamera däremot var puts väck hela kvällen. Dansbandet slutade spela vid ett. Då gick många hem, men några stannade vid pianot och flygeln. Många ville visa sina piano- och sångkunskaper. Vissa brilljerade, medan andra sjöng hellre än bra. Tofflorna till Jan, hade vi glömt och de fick Sandra, Wea och jag ge, precis innan han skulle gå. Jätterolig kväll och kul att det var så många som kom!
 
Stina, Challe, Elin, Anna och Sandra över sångenÄven Emelie, Jessan, Camilla, Emma och Aleks behöver lite träningFin bordsdekoration!Själv är jag mest sugen på den supergoda maten, men Milan har fullt upp med sina lotter...Bordet som höll högst tempo!Alla redo för sång!Sofie och OlindaSofie, Malin och KajsKajs!!De härliga grabbarna i The RivversDansKajs och Milan försöker köra en favorit i repris!Hanna och AleksAnna och StinaWea har svårt att ha koll på alla sina lotter!!Jan och Milan svänger lossLite att städa...Samling runt pianot!

Kommentarer
Postat av: Emma L

Att lägga in texten här var en bra idé :D skulle läsa den för mamma när jag hem men glömde pappret ;/

2008-11-17 @ 18:44:08
Postat av: Helena

Får be om tillåtelse av Sandra, sen kan jag göra det...

2008-11-18 @ 08:42:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0