Onsdag

Det blev först lunch med Malin på stan. God pastasallad ute i solen vid Lundagård. Stundtals blev det så varmt att vi hoppades att solen skulle gå i moln. Aldrig ska man vara nöjd!;) Alltid skoj att träffa Malin, synd att det inte blir oftare bara.

Kvällen blev fotboll, fotboll och fotboll. Först var jag i Sandby och dömde SSIF F15 - Janstorp. SSIF spelade bra fram till de skulle göra mål. Matchen slutade till slut 4-0, efter några mål i slutet. Det borde kanske ha blivit 15-0 sett till målchanserna.

Efter matchen fick jag snabba mig till Smörlyckan. Jag hade lovat Elin att hoppa in i Vi som är Bi. Hann dit två minuter sent, men det gjorde inte så mycket för det fanns ingen domare. Vi valde att spela matchen på skoj. Viola som dyker upp i alla lag i korpen var med från början, men gick efter någon minut och vi tjejer körde utan avbytare. Lite jobbigt när man hamnar som yttermittfältare på vänsterkanten. En ganska jämnmatch. Vi vann med 3-2 och jag fick äran att göra alla målen. Kul att göra mål på killar!;)

Egentligen skulle jag sen till Mange och Jens och kolla på Man U - Villa Real. Istället tjatade Staten o Kapitalet till sig mig som domare när de skulle möta Kontorsnissarna. Hörde någon muta om att jag skulle slippa jobba hem över mittlinjen när jag hoppar in i laget nästa gång. Frågan är om de kommer ihåg det då?!?;) Karin gjorde comeback och började med två grymma skott i mål. 4-0 i paus och till slut 13-0. Flera riktigt snygga mål. I andra halvlek orkade inte alls Kontorsnissarna hänga med Staten o Kapitalet, men de har nog inte tränat hela sommaren. Det blev en lugn match att döma. Knappt någon närkamp och därför inte en enda frispark på hela matchen.

Hann se andra halvlek av Champions League-matchen. Var väldigt nära mål några gånger. Kul att Champions League har börjat igen. Förhoppningsvis blir det några bra och spännande matcher i år också! Hoppas att jag blir inbjuden på fler fotbollskvällar.

Kommentarer
Postat av: Lukas

Staten o Kapitalet tackar ödmjukast för att du räddade vår korpenkväll på bekostnad av din CL-kväll!

2008-09-18 @ 22:41:24
Postat av: Helena

Allt för er skull!;) Hade det varit något bättre lag som skulle visas på tv, så kanske jag hade varit mer svårövertalad!

2008-09-19 @ 11:39:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0