Bra genrep

Vi hade match i måndagskväll mot Helsingborgs DFF, som spelar i division 2. Vädret var inte det bästa. Det regnade nästan hela matchen, men det blåste inte så mycket och var inte speciellt kallt. Vi hade några som inte kunde vara med, men kom med ett starkt lag. Vi startade med Emma - Sandra E, Elin, Elle, Helen - Louise, Pilan, Ros, Sofie I - Wea, jag. Josse, Anna R och Jessan började som avbytare.

Vi har avsparken och skapar direkt en farlig chans. Wea får bollen ute på vänsterkanten och hennes inlägg går högt mot första stolpen. Målvakten får tag på bollen och HDFF startar direkt ett anfall på deras högerkant. Spelaren ute på kanten får lyckoträff. Bollen seglar över Emma, tar i bakre stolpen och går i mål. En riktigt mardrömsstart för oss. Vi försöker komma in i matchen och lyckas bra. Spelet är jämnt och båda lagen skapar chanser. Jag kommer runt på högerkanten och in i straffområdet och spelar in bollen mot mål. Tyvärr får vi inte med oss något mer än en hörna, som blir resultatlös. Vi får flera hörnor under första halvlek. Många slås bra och vi är på flera, men vi lyckas inte få in dem. Wea gör många bra löpningar och får flera målchanser. Jag lyckas bryta deras mittbacks uppspel och får nästan ett friläge, men hon jobbar sig tillbaka och bryter i sista stund. Louise får tag på en boll i bortre delen av straffområdet och spelar snett inåt bakåt till mig. Tyvärr får jag ingen bra träff och målvakten räddar. Returen går ut till Ros, som skjuter precis över. HDFF är farliga i sina snabba omställningar. Elle lyckas precis hinna ifatt en helt fri spelare och få undan bollen. De har ett skott som tar i ribban. Emma har det tufft, eftersom bollen är riktigt hal och det går snabbt i det blöta gräset.

I andra halvlek kommer Josse in som mittback, Elin går ut på kanten och Sandra ut. Vi fortsätter att spela bra i andra halvlek och skapar en del bra chanser. Ganska tidigt frispelar Louise mig, men tyvärr var det vinkat för inkast innan. Lite senare frispelar Pilan mig, men jag blir avblåst för offside. Tveksamt tycker jag. HDFF spelar bättre i andra halvlek. När de får i gång sitt passningspel på få tillslag, får vi jaga mycket boll. Vi håller ihop laget bra och de skapar inte så många riktigt bra lägen. De har några frisparkar ute vid sidlinjerna, som deras lagkapten slår in bra framför mål. Tur för oss, så är inte deras spelare riktigt på hugget i straffområdet. Vi har några bra skott och flera hörnor. Den farligaste nickas fram till Elle, som precis får sin nick över målet. Till slut får vi utdelning för vårt slit. Jag får bollen på mitten och Wea och Sofie kommer båda i bra löpningar. Jag släpper bollen till Wea, som tar med sig den och sätter bollen snyggt i bortre delen av målet. Det kändes skönt med en kvittering och vi var helt klart värda den. Tyvärr är vi sen inte riktigt på tå. De lyckas nästan direkt frispela sin anfallare. Hon är riktigt kylig när hon kommer mot Emma och lägger enkelt in bollen. I slutet av matchen kommer Anna in som yttermittfältare och Jessan som ytterback. Vi försöker skapa chanser och det tar inte så lång tid tills nästa kvittering sitter. Jag får med mig bollen ute på vänsterkanten. Blir först av med bollen i höjd med straffområdet, men lyckas sen få in den till Wea. Hon spelar bak till Sofie, som får riktigt bra träff. Skotten sitter hårt och snyggt nära krysset till höger om målvakten. Under de sista minuterna händer det inte så mycket.

Alla gör en riktigt bra match! Vi håller ihop bra bakåt och har mycket tanke bakom anfallsspelet. Det var en schysst och rolig match att spela. Emma räddar oss några gånger med bra räddningar och kommer ut bra och täcker flera gånger. Sandra gör en bra första halvlek som ytterback och ser till att de inte skapar många lägen från hennes sida. Elle håller ihop bra med både Elin och Josse i mitten och hon styr hela laget bra. Helen och Elin har riktigt bra uppspel som ytterbackar. Jag tycker vi blir farligare som lag med Elin på kanten med hennes tillslag. Josse kommer in och gör en riktigt bra andra halvlek. Hon är bra med och kliver ofta in framför anfallarna och bryter. Pilan och Ros samarbete fungerar riktigt bra. Defensivt är Pilan alltid bra och nu skapar hon flera bra lägen också. Ros som är lite motsatsen, som brukar vara bra offensivt, visar att hon orkar stå emot en hel match mot bra motstånd. Sofie och Louise vinner mycket boll ute på kanterna med sin vilja och kämparglöd. De smittar av sig på resten av laget att ge mer. De tar gång på gång bra löpningar. Jag och Wea hittar varandra bättre och bättre uppe i anfallet. Jessan och Anna gör bra inhopp och hänger bra med i tempot, vilket kan vara svårt när man kommer in sent. Nu ska vi ge Kick en tuff match på lördag!

Kommentarer
Postat av: tilda

kul att det gick så bra, se nu till att sätta dit kick i helgen!!

2009-08-05 @ 16:31:44
URL: http://tildaclaeson.blogg.se/
Postat av: Helena

Vi lovar att göra vårt bästa för det!

2009-08-06 @ 00:06:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0