Jättebrand på Kille!

När jag är på väg till Kille, ser jag massor av rök och eld. Det ser ut att komma från skolan. När jag parkerar och går och kollar, verkar ingen bry sig. På baksidan av Kille, möter jag några barn. Sedan kommer fler och fler ut. Det verkar som det brinner från NO-salarna. Några börjar prata om att det är en raket, som har tänt eld i taket. Brandkåren är på väg. Först kommer bara en bil, men sen kommer fler. Jag, Stina och Malin börjar stå i kiosken vid 22. Det är mest snack om branden och knappt något folk där. Det beslutas att cupen ska spelas klart. Vid halv elva är det prisutdelning och sen stänger vi bara ner och går hem. Slutstädningen skulle göras imorgon. Elden ser inte ut att vara helt under kontroll, men det röker mer än brinner. Polisen har spärrat av och massor av brandmän går in i skolan. En stor del av skolan lär vara helt förstörd. Frågan är hur det kommer bli när barnen ska börja nu i veckan...
 

Killebrand

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0