Sandbycupen för damjuniorer

Själv var jag domare hela kvällen tillsammans med bröderna Magnetorp. Det var ett tag sen jag dömde och det går fort inomhus. På det stora hela fungerade det bra.

Hardeberga som var regerande Lundamästare ställde upp med Hanna, Aleks, Anna, Sara La, Elin R, Louise, Sara Li, Elin H, Benita och Wea. Lite synd att vi inte hade två lag, när vi har så många bra juniorer. Pilan, Stina, Malin och Helen var där och tittade och jag antar att alla var väldigt sugna på att spela.

I första matchen mötte Hardebera SSIF 2. Det var ganska jämnt spel i början och ganska tidigt fick Hardeberga in 1-0. Sara Li tog till vara på ett misstag från Sandby. Det resultatet stod sig länge, men Sandby pressade på för ett kvitteringsmål. Med någon minut kvar kom målet. I slutet skapade båda lagen några bra chanser, men matchen slutade 1-1.

Sedan mötte Hardeberga Teckomatorp. Spelet var inte lika bra i den här matchen. Det var stressat spel och rörelsen var inte den bästa. Hardeberga tog ledningen, men sen tog Teckomatorp över och gick upp till 3-1. I slutet kom en reducering, men Hardeberga kom aldrig ifatt.

I tredje matchen var det SSIF 1, som stod för motståndet. Hardeberga kom aldrig riktigt in i matchen och Sandby kunde enkelt vinna med 6-1.

I sista gruppspelsmatchen fick Hardeberga sitt spel att fungera och fick göra lite mål. Elin R visade lite vad hon kan och dunkade in två mål. Det var bättre rörelse och tjejerna såg ut att ha kul.

I match om tredjepris mötte Hardeberga Teckomatorp. Nu kändes det som orken var slut och Teckomatorp vann matchen ganska enkelt med 4-1. Det kändes avslaget. Med lite mer vilja hade det kanske blivit en jämnare match.
 
Glada fyror och en av dagens domare...
Glada fyror och en av dagens domare...

I finalen möttes de två Sandbylagen. Hanna mot Tozz och Hannas lag vann med 1-0.
 

Mina "gamla" lagkompisar, Hanna och Tozz, blev etta och tvåa

Kommentarer
Postat av: Tozz

ja e en av de bästaste förlorarna som någonsin skådats;) Ja har funnit mig i att vara "coursed" för livet när de gäller att spela sandby-sandby matcher :P

2009-01-12 @ 16:34:19
Postat av: Helena

Jag tror själv jag vann alla mina sådana möten. Du måste väl ha spelat med mig någon av de gångerna?! I Billecupen bland annat...

2009-01-12 @ 19:56:10
Postat av: Tozz

nää har aldrig vunnit sånna möten =( har ente varit me i Billecupen förrän nu senaste gången i höstas.. detta e tredje cupen (alltid sandby dessutom ;)) som de blir såhär i mitt liv på 2år, men ja e lika glad för de =D tihi

2009-01-13 @ 01:27:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0