Vattengympa

Igår hade vi vattengympa med laget. Väldigt många igen, så nu är det bara att hoppas att gruset också lockar. Det har varit en hel del snack om vattengympan. Själv gillar jag det mesta som har med vatten att göra, så jag hade sett fram emot det. Några hade varit med tidigare, men för de flesta var det första gången. Vi började med "uppvärmning" i den grunda bassängen, där man hade vatten upp till bikinibyxorna. Vi delade in oss i fem lag med fem eller sex i varje. Sedan var det stafett som gällde. Första gången skulle vi bara springa fram och tillbaka. Den första längden fram och tillbaka gick bra, men sen kom mjölksyran. I slutet orkade man knappt lyfta benen och framför allt inte snabbt. Vi fortsatte med några stafetter till med olika övningar. Två steg och sen dyka, hopp med en sak mellan knäna, baklänges och på sidan. Allt var riktigt ansträngande och mycket jobbigare än vad de flesta nog hade trott. Efter en halvtimme skulle vi fortsätta i den stora bassängen. Vi fick varsin flytplatta att sätta runt oss. Sen var det en massa övningar vi skulle göra. Springa, trampa vatten, simma, vända fram och tillbaka och upp och ner med benen. Detta var också jobbigt, men gav inte alls den mjölksyran som man fick i den grunda bassängen. Vi avslutade med att simma några längder.

Skönt att helt slippa träningsvärk efter en jobbig träning. Det var hur länge sen som helst som jag var i ett badhus. Det borde man göra betydligt oftare. Tyvärr missar jag några av vattengympa-passen, för att jag ska jobba. Hade gärna varit med på alla!

Kommentarer
Postat av: linafina

fan, jag har ju träningsvärk i låren. hur kunde det hända? otränad? icke...

2009-01-29 @ 10:57:13
Postat av: Helena

Du har väl inte tränat tillräckligt hårt på sistone..;)

2009-01-29 @ 14:32:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0