Grusträning

Lite försenade kom vi till träningen. Halv sex i Torna Hällestad gör att några har svårt att hinna i tid. Vi var bara tolv stycken. Det är rena rama sjukstugan i laget. Jag hoppas att alla frisknar till i veckan, så att de kan vara med på träningslägret. Vi började med att jogga tre varv runt planen. Sedan var det dags för triangeln. Jag och Sandra E körde tillsammans. Enkel pass, volley, bröst/volley, nick och pass igen. Efter det hade vi konditionsträning. Vi sprang i en åtta över halva planen. Sju minuter 80%-löpning. Aktiv vila i tre minuter och sen sju minuter till. Jag måste ha vilat mig i form, när jag inte har tränat på en vecka. Det kändes riktigt bra, men mest imponerad är jag över Sofie I. Som hon har förbättrat sin kondition sen i somras. Måste kännas riktigt bra att orka så mycket igen! Vi fortsatte med att spela en mot en i kvadrater med fyra spelare som väggar. Jag mötte Pilan. Hon började med en riktig stämpling, var väl enda sättet för henne att lyckas ta bollen av mig..;) Nä, skoja bara. Det blev att vi hade bollen lite var. När man väl tappade den, blev det mycket jagande. Kul övning! Vi avslutade träningen med spel med små konmål. Tempot och koncentrationen var inte på topp, men det hade varit mycket löpning under träningen. Imorgon är det match för u-laget mot Sjöbotjejerna. De som inte var med i lördags ska spela plus att några får dubblera eftersom många är sjuka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0