HBK - Staffanstorps GIF

Skönt väder. Sol och nästan vindstilla. Gräset börjar bli ganska söndersprunget i Revinge. Vi startade med Hanna - Lottie, My, Jessan, Tilda - Sofie I, Louise, Olinda, Kajsa - Wea, jag. Aleks, Milan och Josse var avbytare.

Vi börjar riktigt bra. Vi är först på de flesta bollarna och skapar några riktigt bra chanser. Wea hade ett bra läge efter att jag spelat till henne i straffområdet och sen hade hon ett till som kan ha varit inne. Från dålig vinkel fick hon bollen på mål och deras back rensade undan bollen "på" mållinjen. Vi fortsättar att pressa och jag får ett bra läge i straffområdet, som jag sätter till 1-0. Fram till dess hade Staffanstorp nästan ingenting, men sen hände något. Vi börjar slå felpassningar, låter spelare vända upp fast vi har press på dem när de är felvända och ligger inte rätt på planen. De gör ganska snabbt 1-1. Ett lobbskott en bit utifrån. De slår flera bra djupledbollar, som vi har svårt att få tag på. Sedan gör de även 2-1 och 3-1. De är mer på hugget och får tag i en retur framför mål. Ju längre halvleken går ju mer spel får vi. Jessan lyckas slå en hård boll i Lotties bakhuvud, så hon måste gå av. Aleks tar hennes plats. De börjar bli trötta och vi lyckas reducera innan pausen. Jag får en bra boll vid mittplan och lyckas hålla undan från backarna fram till målet, där jag slår in bollen vid bortre stolpen.

I paus pratar vi om vad vi måste ändra på och alla är överens om att vi kan bättre. I andra halvlek pressar vi på för kvittering. Josse kommer in på mittfältet och Milan kommer in som mittback. Vi skapar många bra chanser, men får några domslut emot oss. De utökar till 4-2 efter misstänkt offside. De kommer två mot en och får sen ett friläge. Wea frispelar Josse, men hon får lite dålig vinkel och bollen går i utsidan av nätet. Jag lyckas reducera, efter de gjort en misslyckad inspark. Bollen går rakt ut till mig. Jag kan avancera mot mål och enkelt sätta bollen. Sedan har jag ett jätteläge, då jag rundar målvakten. Jag ska bara lägga in bollen, men då hinner mittbacken fram och rensa undan bollen. I slutet är Staffanstorp, som bara hade en avbytare, riktigt trötta. Hade vi spelat i några minuter till, så tror jag inte de hade kunnat hålla undan. Tyvärr lyckas vi inte få in fler bollar, trots flera riktigt bra lägen.

Vi får glömma delar av första halvlek, för annars tycker jag att det ser bra ut. Vi orkar betydligt mer än motståndarna och det är väldigt positivt. På lördag är det ny match mot Harrie/Kävlinge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0