Sista grusträningen

Jag vaknade en timme, innan vi skulle köra. Alla verkade vilja ha tag på mig. Full buss från Lund, men ändå var vi bara 15 stycken på träningen. Lagom till träningen, började det snöa. Det var riktigt kallt, innan vi kom igång. Jag hoppas på varmare till helgen och nästa vecka! Vi började med trianglarna. Jag, Sofie I och Emma J körde tre. Det funkade riktigt bra, men det gällde att vara koncentrerad hela tiden. Enkelpass, volley, nick och enkelpass igen. Högt tempo! Vi fortsatte med teknik. Två touch på volley och sen två nickar. Jag och Sofie lyckades riktigt bra. Sen var det dags för snabba fötter. Framåt, sidan och sen med hopp på sidan och framåt. Alla gav allt och det såg bra ut. Vi fortsatte med att spela två mot två. Jag och Lottie spelade tillsammans. Vi lyckades göra några mål, men hade svårt några omgångar eftersom Hanna var bra på att följa med upp i anfallen. Jätterolig övning med bra fart. Vi skulle sen sluta träningen, men de flesta ville spela. Det blev spel i tio minuter. För mitt lag var det rena katastrofen. Vi försökte, men lyckades inte med något. De andra var en mer, men så stor skillnad ska det inte vara. Tror de vann med 20-1. De fick med sig alla bollar och allt gick in! Kul att det gick bra för några!;) Malin var grym hela träningen. Weas vitta tygskor, kanske hon borde låna oftare. Fast så vita är de inte längre...

Glumslövs IF, som hade ställt upp som motståndare till a-laget på lördag, hade nu inte längre lag. Jag vet inte vem det blir istället. Råå, ett pojklag eller någon annan? Match klockan 15 i alla fall. På söndag kl 14 möter u-laget Staffanstorps GIF. Båda matcherna är i Revinge. Vet inte vem som är med de olika dagarna, men kul att det blev två matcher så att alla får spela. Lite spännade att se om Johanna (min gamla lagkompis och "sambo") spelar för Staffanstorp eller om hon bara håller sig på kanten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0