Grym vänster!:)

Fler än sist, men fortfarande bara 11. Träningen började med snack om Sjöbomatchen. Vi värmde upp med 3 varv med boll. Sedan blev det snabbhetsträning. Framlänges och baklänges runt koner. Vi fortsatte sen med teknik. Jag och Louise körde tillsammans. Volley, knä-volley, bröst-knä-volley, bröst-knä-knä-volley och nick. Själv blev det bara vänstern som vanligt och det börjar kännas som att jag är vänsterfotad snart. Vi avbröt tekniken med en rolig stafett. Löpning från halvplan ner till målet. Bollen skulle man ha framför sig med raka armar. När man kom fram skulle man nicka bollen i ribban och springa tillbaka. Vi körde sen en gång till med nick i ribban och sen stolpen. Rolig tävling. Efter tekniken blev det några löpningar. Sedan var det dags för långbollar. Jag och Malin S slog till varandra. Vänstran lyckades inte alltid, men det kändes helt ok. Pilan stod bredvid oss och slog riktigt bra bollar. Jag hoppas vi får se dem på söndag. Vi hade sen avslutningsträning. Boll upp till en framför mål, som slog tillbaka bollen till mitten. Den första spelaren tog en löpning ut mot kanten och fick en boll av nummer två i ledet. Nummer två tog löpning mot mål och skulle göra mål på inlägget från den första spelaren. Riktigt rolig övning och det blev högre tempo, när Rikard tog över passningarna vid målet. Själv använde jag högern för första gången under träningen, men jag var bara tvungen när bollen kom där. Gjorde lite ont, men det var det värt! Regn under hela tiden och även lite mullrande, men det gjorde inte så mycket för det var varmt och vindstilla. Riktigt rolig träning! Seriöst, koncentrerat och högt tempo, samtidigt som vi hann med mycket skratt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0