Höllvikens GIF - LB07

Två topplag i DM-semifinal. Ett från trean och ett från tvåan. Båda lagen saknade flera tongivande spelare och andra spelare fick chansen att visa upp sig. Marlena var HD och jag och Dijana var AD.

LB07 börjar riktigt bra, men efterhand kommer Höllviken in i matchen. Bra spel och en del chanser åt båda håll. Det ser ut att gå mot en mållös halvlek, men först trycker LB07 in 0-1 och kort därefter kommer 0-2. Det sista lite enkelt och onödigt att släppa in. Det kändes som matchen avgjordes där.

I andra halvlek gör LB07 två mål under första kvarten och resten av matchen blir ganska avslagen. Höllviken har några snabba kontringar, där de var väldigt nära att reducera. Höllviken gjorde ett mål, men det blev bortdömt för offside. LB07 vinner enkelt med 4-0 och var effektivare på sina chanser. I DM-finalen möter LB07 Husie, som slog ut Eskilsminne i sin semi.

Första gången jag gick som AD till Marlena. Tidigare har det varit tvärtom. Hon skötte sig bra, men det var en ganska lättdömd match. Även första gången sen jag fick ont i högra ljumsken för en månad sedan, som jag inte kände av den på en hel match/träning.:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0