MFF - Gefle

Direkt efter dömning åkte jag in till Malmö för att till på allsvensk fotboll. Det började regna väldigt mycket. Rikard, Sofie och Lars var också på matchen. I början gick det att spela fotboll. Det fortsatte att ösa ner hela halvleken och det blev mer och mer parodi. Bollen fastnade i gräset. Spelarna sprang omkring och skvätte vatten. Malmö förde ändå matchen och hade en del farliga lägen, innan Agon gjorde mål i slutet.

Efter en förlängd paus, kom domarna ut och testade bollstudsen. Bollen stannade i ett plask och matchen blev flyttad till söndagen. Skönt för Malmö så blev det vinst med 2-0 och Agon fick ett godkänt mål!

Själv begav jag mig i ösregnet till Sandby. Fick vada över gator och det var vatten överallt. I Sandby bjöds det på lax och pasta och en god chokladrulltårta. Min bror var också där. Äntligen fick jag mitt hår klippt. Hälften åkte av. Skulle spara det och gjort en peruk, om jag någon gång blir tunnhårig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0