Friskis

Nu var det dags att ta tag i träningen och den här veckan har det blivit tre pass på Friskis&Svettis.

I onsdags började jag med Cirkelgym. Tre varv med 19 olika maskiner. Mest armar kändes det som. En äldre man var hela tiden framför mig och hela tiden fick jag ta bort vikter. Kände mig lite svag. Jobbigt och man kände att det gav något. Har haft lite lagom träningsvärk i armarna igår och idag.

Nästa pass jag var på var Spinning. Inte min favorit och typiskt nog var det intensiv 75 min. Efter tio minuter ville jag att det skulle ta slut. Kändes mest som en plåga, trots att det kändes som jag myglade med motståndet. Några "riktiga" cyklister cyklade som dårar. Han framför mig svettades så att det bildades en stor pöl runt hela cykeln och han bakom mig gjorde ap-liknande ljud under hela passet. Skönt när det var över. Är nog bra att köra spinning, eftersom jag ska cykla Vätternrundan, men nästa gång ska jag bara ta 60 min.

Ki-Box var lätt veckans roligaste pass. Roliga övningar och lagom jobbigt. Det kommer nog bli många Ki-Box pass för mig. På onsdag blir nästa med Malena!

Kommentarer
Postat av: jimmy

<3 det är bara att kötta ler

2010-02-14 @ 07:30:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0