Klarade allt!:)

Mer eller mindre bra i och för sig. Sist när vi startade lyckades jag inte med det. 10 veckor ska vi ha smidighetsträning med Robin. Den här säsongen skulle det bli tuffare, men vi började med en "mjukstart". 17 stycken hade tagit sig till Dalby. Vi började att jogga och värma upp. Sedan började vi med 1, 2, 3. 1 var att lägga sig på mage, 2 lägga sig på rygg och 3 sätta sig på knä. Därefter var det armhävningar (vanliga, breda, smala), situps (vanliga, sneda, med benen uppe), rygglyft, fällkniven och upphopp. Tre omgångar. Sedan till plågorna. Pendla med benen, plankan och jägarstolen. Detta körde vi två gånger. Det kändes som att alla pressade sig bra! Vi delade sen in oss två och två. Wea fick äran att vara med Robin. Jag och Jessan körde. Trä arm, få ner den andra på huk och få ner den andra när man står på alla fyra. Sedan var det dags att dra runt den andra när man hoppar på ett ben. Riktigt mycket mjölksyra i benet. Vi fortsatte med att ligga i en ring och hoppa över varandra. På ett ben och jämfota. Sen hoppade vi bock och körde varannan över och under. Vi avslutade träningen med att åla, gå på huk framåt och bakåt, bära den andra med knäböj och tålyft. Allt till mitten och tillbaka. Olinda visade upp sin talang och sprang fram på huk. Stretching och sen var första smidighetsträningen klar!

Andreas drog lagen till Harlösaspelen, som spelas nästa lördag. Själv spelar jag i lag 2 och möter BW90 IF 15.30, Torns IF 16.30 och Hörby FF 1 17.30. I mitt lag är också Olinda, Elin, Lina, Sandra, Sabina och Emma H med. I lag 1 spelar Pilan, Stina, Malin, Aleks, Anna, Helen och Lottie. De möter BK Olympic 10.15, Uppåkra IF 11.15 och Hallands Nations FF 12.15. Jag kan ha glömt någon eller ha fel på någon. Målvakterna vet jag aldrig om de bestämde helt vem som skulle vara med i vilket lag.

Tyvärr måste jag meddela att det kommer vara dåligt att följa våra träningar här på bloggen i fortsättningen. Så ni får komma och träna istället!;) Själv krockar det med jobb och när jag har friveckor ska jag till Branäs. Otränad kommer jag inte vara ändå, för det ska bli mycket längdåkning. Jag har planer på att köpa kort på Friskis också. Finns ju tid att träna på eftermiddagen och början av kvällen när jag jobbar natt. Tråkigt att smidigheten och vattenjympan är så sent, så jag inte hinner när jag jobbar på natten.

En sak till bara... Jag har ingen träningsvärk än. Trodde inte jag skulle kunna stiga upp i morse, men det var inga problem alls. Nu väntar jag med spänning på när den ska dyka upp!:)

Kommentarer
Postat av: Elin

Det kanske var du som myglade lite igår Hille, för jag har bannemig träningsvärk! ;)

2010-01-22 @ 11:26:05
URL: http://elinrosen.bloggplatsen.se
Postat av: Linafina

hmm, du skulle aldrig skrivit så ingående om träningen! nu vet jag inte om jag nånsin vågar mig dit en torsdag!

2010-01-22 @ 13:51:24
Postat av: Emma L

Jag håller med Elin, du har nog myglat Hille. Mina ben viker sig så fort jag går. haha :)

2010-01-22 @ 14:37:07
Postat av: Helena

Nu börjar träningsvärken komma smygande...



Ja, då ska jag lätt vinna!;)

2010-01-22 @ 15:19:47
Postat av: ronja

träningsvärk, inte kul!

2010-01-22 @ 15:48:32
URL: http://pinneputt.blogg.se/
Postat av: Emma L

Vadå lätt? tror inte du hade det så lätt när vi spela sandbycupen ;)

2010-01-22 @ 15:57:43
Postat av: Helena

Men nu ska jag ju bara göra några mål på dig... Hur svårt kan det vara?!?;)

2010-01-22 @ 17:19:50
Postat av: tilda

haha jag har också träningsvärk! inte nådigt att gå i trappor alltså, varken upp eller ner.

2010-01-22 @ 18:28:44
URL: http://tildaclaeson.blogg.se/
Postat av: Emma L

Lycka till Helena. Jag lovar, jag blir hellre utvisad än släpper in mål om du kommer inärheten ;)

2010-01-22 @ 19:02:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0