Sandbycupen

Jag tycker att båda lagen idag hade kunnat spela bättre, så vi får hoppas på det imorgon i Köpingebro.


I HBK 1 spelade Emma H, Sandra E, Tilda, Jessan, My, Anna R, Aleks, Elle och Olinda

0-0 i första mot Hyllie IK 1. Här hade vi övertaget, men fick inte in något mål. Olinda var riktigt nära i slutet, men skottet gick precis över.

0-4 mot Södra Sandby IF 1. Vi började bra, men orkade inte hålla emot sen.

1-4 mot Lunds BK 1. Dagens bästa match. Olinda gjorde ett snyggt mål. Emma hade ett skott i ribban.


I HBK 2 spelade Emma L, Helen, Elin, Pilan, Josse, Malin, Stina, Wea och jag.

6-1 mot Harlösa IF. Vi började riktigt dåligt och det stod 1-1 en bit in i matchen. Pilan (2), Josse, Helen, Stina och jag gjorde mål.

3-1 mot Staffanstorps GIF. Även här har vi svårt att komma in i matchen, men lyckas till slut vinna. Malin, Emma och jag gjorde mål.

I sista gruppsspelsmatchen möter vi Torns IF och vinner med 4-2. En bra start, men sen var det inte alls bra. Pilan gjorde 2, Malin och Emma vars ett.

I kvartsfinalen möter vi Lunds BK. Vi gör vår bästa match. Lund rör sig mycket, men skapar inte många chanser. Vi har skott i målramen och boll på mållinjen. Med två minuter lyckas de ta ledningen och hinner även med ett mål till. Surt, för jag tycker vi var värda att gå vidare.

Nu ska jag bli av med min snuva, gå och lägga mig och ladda för imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0