Midsommar i Åkarp!

Vid 15-tiden cyklade jag och Jimmy ut till Åkarp. Vi var bjudna till Peters syster Mia med familj. Samma ställe som förra året. 22 stycken i år. Vi förberedde först maten, där alla hade med sig. Sedan blev det lekar. Först brännboll. Jag, Jimmy, Celia, Peter, Mia och Poppe var i ett lag. Vi började inne. Själv lyckades jag med ett helvarv. Det hör inte till vanligheterna. Sidbyte och då dominerade det andra laget. Många helvarv. De vann ganska enkelt över oss. Efter brännbollen var det dags för stövelkastning. Inte lätt alls, men jag kom framåt i alla fall. Peter vann, knappt före Max, Hopp och Jimmy. Sedan blev det fotboll på tv för mig. Brasilien - Portugal. Det kändes som båda lagen var ganska nöjda med en poäng. När fotbollen var slut, var det dags för maten. Silltårta, nypotatis, sill, gräddfil, gräslök, ägg, köttbullar, prinskorvar, grönsaker, meloner, ost, bröd och en del annat. Väldigt gott! Efter maten blev det ett dopp i poolen för Peter, Max, Hanna, Evelina och mig. Hopp på studsmattan för att få upp värmen. Riktigt härligt i poolen, men vi hade kunnat ta doppet lite tidigare så att solen värmde. Jag smet sen ifrån tillsammans med några andra och hejade på Spanien mot Chile. Det lyckdes vi bra med. Sedan var det dags för fotografering av alla deltagare och en tävling. Det hängde 14 stycken konstiga saker i taket på partytältet vi satt i. Skridskor, hatt, basketboll, toalettpapper, vuvuzela, vedträ, tidning, plastskida m.m. Det gällde att komma ihåg allt. Själv klarade jag 9 stycken. Några imponerade med allt. Sedan var det dags för jordgubbar och glass. Efter jordgubbarna var jag riktigt mätt och trött och slumrade till lite i soffan till VM-eftersnacket. Vi satt sen en stund och snackade ute i tältet, innan jag och Jimmy cyklade hem vid ett. Rolig midsommar med trevligt folk!


Liknar jag inte Messi lite grann?!?;)

Jimmy kastar stöveloch iväg flyger den...Jag och MaxHela bordet!Intressant köttbulle!SnyggingEn till skönhet!Härligt i poolen!Solen håller på att försvinna...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0