Nu blir det spännande...

Dagens matcher gav tre rätt, men inget helt rätt. Uppe i 19 poäng. Andra halvleken mellan Portugal och Nordkorea var riktigt kul att titta på. Andra matchen förstördes av utvisningen. Tråkigt med filmningar. Domaren var inte bra. Spanien vann som väntat kvällsmatchen. Det borde ha blivit med mer. Villa gjorde två, borde ha varit minst ett till. Han lurade målvakten och straffen får inte gå utanför. Spännande vilka som går vidare. Spanien måste nog vinna, men Chile är bra. Från och med nu blir det riktigt spännande i VM. Fyra avgörande gruppspelsmatcher varje dag.

Dagens tips:

Mexiko - Uruguay 2-0

Frankrike - Sydafrika 1-1

Tippningen har jag gjort innan VM började. Då trodde jag på Sydafrika och Mexiko. Nu blir jag inte förvånad om det blir lika i Mexiko - Uruguay och båda går vidare. Två spännande matcher. Hoppas Sydafrika vinner en match och får visa upp sig för hemmapubliken. Frankrike verkar vara ett lag i kris.

Nigeria - Sydkorea 2-2

Grekland - Argentina 1-4

Argentina och Sydkorea var mitt tips. Mest spännande för Lagerbäck. Vinnaren i den matchen går nog vidare tillsammans med Argentina. Argentina som lär vila några spelare. Frågan är bara om det är bättre eller sämre för Grekland. "Bänkspelarna" vill nog visa att de är värda en plats i startelvan och Argentina har ingen dålig bänk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0