Träning i regn

Inte roligaste vädret för träning, men när man väl börjar känns det som det kvittar. Vi var "bara" 15 igår, men med tanke på vädret och att det snart är skolavslutning tycker jag ändå det var helt ok. Vi värmde upp med några varv och ryck i led. Sedan var det dags för Häcken. En rolig passningsövning. Vi delade in oss i två grupper och ställde upp. Vi försökte slå passningarna på ett tillslag, först med höger och sen vänster. I slutet utökade vi avstånden. Raka pass och diagonala. Det gick riktigt bra för min grupp. Vi fortsatte sen med Real. Här skulle man slå en lång boll, ta emot bollen, väggspela och sen slå lång. Jag, Erika, Louise, Malin S och Tilda körde tillsammans. Den här övningen gick mindre bra. Själv lyckades jag ganska bra med långbollarna, men jag hatar att ta emot de hårda bollarna och studsarna i gräset var inte lätta att beräkna. Något vi behöver träna mer på. Sen var det dags för utfallssteg över halva kortsidan. Fram och tillbaka och det kändes rejält i benen. Nästan krampkänning. Sedan var det spel. Glasgow. Tre lag och två målvakter. Två mål mot varandra. Det gällde att slå sex passningar och sen försöka göra mål, medan två jagade. I början gick det inte så bra och det blev inte så många mål. Efterhand blev rörelsen bättre och vi tog mer avslut. Vi gick över och hade fyra pass och då gällde det att komma in snabbt och jaga. En riktigt rolig övning. Själv har jag gjort den innan, men det var många som aldrig hade gjort den, så med mer övning blir den säkert bättre. Sedan var det dags för konditionsövning. Pyramiden runt halva planen. Jogga en sida, springa en, jogga en, springa två osv till upp till tre och sen tre igen och tillbaka. Skönt att få ta ut sig. Vi avslutade träningen med fys. Ett upphopp, en situps, en armhävning. Upp till fem, sen fem igen och tillbaka. Upphoppen var inte sköna när man knappt kunde böja på benen utan att få kramp. Riktigt rolig träning! Själv trodde jag att jag skulle få riktigt mycket träningsvärk, men det känns bra idag!:)

Kommentarer
Postat av: Linafina

det känns overkligt bra här också, men jag tror inte man ska ropa hej än när det gäller träningsvärken... :)

2010-06-02 @ 14:32:21
Postat av: Olle

D kändes bra fram tills jag steg av bilen efter jobb då kom träningsvärken smygande:p...utfallssteg borde man göra oftare.

2010-06-02 @ 22:27:07
Postat av: Helena

Jag tror jag klarar mig riktigt bra! Det är bara att börja gå med lite djupare steg på jobbet...;)

2010-06-03 @ 07:38:00
Postat av: My

MYGLARE är ni allihopa!! :)

2010-06-03 @ 10:33:04
URL: http://myssel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0