Husie IF - Karlskrona FF

Igår dömde jag i division 2. Det var inte så länge sedan jag var på Husiegården och dömde derbyt Husie - Limhamn Bunkeflo. Jag hade igår hjälp av en ung linjedomare, Fredrik, och en rutinerad, Lars. Det dröjde inte länge innan jag blåste straff till Husie. Backen använde sin arm, för att hålla bort Husies anfallare. 1-0. Karskrona tog sen tag i spelet. Hade mycket boll, men skapade inte så mycket chanser. Istället gjorde Husie både 2-0 och 3-0. De var på hugget i straffområdet och lyckades komma rätt till bollen i båda lägena. Tungt för Karskrona, som ändå fortsatte att jobba på. I slutet av halvleken utökar Husie till 4-0. Ett riktigt snyggt mål av Husies anfallare. Hon spelar bort ytterbacken ute på kanten och skjuter sen upp bollen i nättaket. Resultatet speglar inte direkt matchbilden.

Andra halvlek var ganska avslagen. Karlskrona kämpade, men det verkade som de hade gett upp hoppet att komma ikapp. Husie gör 5-0 på en frispark från ganska långt håll. Husie hade betydligt bättre spel än i derbyt.

Kul match att döma och inte så mycket svåra situationer. Lite konstigt resultat. Hade Karlskrona fått första målet, hade det nog kunnat sluta annorlunda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0