Två härliga vinster!

Först blev det seger på Lindängen mot Olympic. De började bäst och gjorde tidigt mål på en hörna. Vi kommer in i matchen och skapar en del bra chanser. Erika gör två nästan likadana mål, efter att jag har spelat in till henne. Innan pausen gör Olympic mål på hörna igen, då jag tappar min markering. I andra halvlek får de en hörna, som de slår direkt i mål. Vi sätter fart framåt och jag kommer runt på kanten och kan sätta 3-3. De tar sen ledningen, efter att vår backlinje tyckt att det var offside och stannat upp. Erika får sen kanonträff på en retur på Helens skott. 4-4. Med drygt tio kvar, så spelar Pilan ut till Stina. Stina har ganska dålig vinkel, men sätter avgörande 5-4. I slutet känns det som vi är närmast ett mål. Själv tycker jag att jag borde haft några straffar med mig, men domaren valde att inte blåsa någon gång. Jag tycker vi gör en riktigt bra match. Alla kämpar och hjälper varandra. De slog sina hörnor riktigt bra, men vi måste bli bättre på att försvara oss där. Annars ser vårt försvarsspel mycket bättre ut och de spelar inte sig fram till många chanser. Det kändes som vi hade mycket fart framåt, bra löpningar och hela tiden spelalternativ. Vi orkade mer än motståndarna och det tror jag bidrog till dagens seger!

Direkt efter matchen åkte jag till Viktorastadion för final i cupen. Staten o Kapitalet mot måltorka. Vi hade samma lag som igår. Kristoffer i mål, Lukas, Peter, Hanna, Gustav, Julia och jag. Måltorka börjar bäst, men vi håller ihop vårt lag bra. De hittar varandra riktigt bra, men kommer inte till några farliga chanser. Gustav är riktigt bra med på en bakåtnick och får in bollen ur dålig vinkel. Trots bra spel och en del farliga chanser, står sig 1-0 till pausen. I andra halvlek ligger vi lågt och bevakar vår ledning. Kristoffer får göra några grymma räddningar och alla offrar sig för laget. Mitt i deras press kommer jag helt fri och får till ett bra skott in i bortre krysset. Jag aldrig kunna skjuta så bra. Nu känns det lugnt ett tag. Vi spelar bra och har ett kanonläge. Hanna, Julia och Lukas spelar sig fram med riktigt fint passningsspel, men målvakten kommer ut bra och räddar skottet. Efter en hörna gör Måltorka en snabb spelvändning. En pass mot bortre stolpen hittar rätt och de reducerar till 2-1. Vi är riktigt tillbakapressade. Deras målvakt är långt ute och styr deras spel. 2-2 kommer ur ingen chans alls. Ett inlägg träffar Hannas ben och ställer Kristoffer. Nu känns det som vi är illa ute. Jag får bollen av Hanna på kanten och vänder upp. Ingen går på och backen täcker av passningen till Lukas, så jag tar ett steg inåt i banan och tåar in bollen vid bortre stolpen. Riktigt gött, för det kändes som Måltorka var på gång. I slutet pressar Måltorka högt. Vi kämpar och sliter och håller tätt. Kristoffer är bra med på alla skott. Innan slutsignalen når Lukas mig med en inspark. Målvakten är på vår planhalva och deras back når inte bollen. Helt ensam med ett öppet mål, kan jag skarva in 4-2. Riktig härligt att vinna cupen. Måltorka var faktiskt det bästa laget, men vi var effektiva idag och alla gav allt. Jag blev utsedd till MVP, men jag tycker alla i vårt lag gör en kanonmatch!

Glada vinnare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0