30-års kalas!

Jag började förberedelserna på torsdagen, då jag gjorde bottnar till fyra smörgåstårtor. Det tog ganska lång tid och det var jobbigt att röra ihop alla fyllningarna. Två små till Jimmys jobb och två stora till släktkalaset.

På fredagen började jag med att garnera smörgåstårtorna till Jimmys jobb. Roligt! Jimmy kom och hämtade tårtorna vid tiotiden. Jag gjorde sen två rulltårtor med jordgubbssylt och 134 cookies. Sedan cyklade jag till systemet och valde några flaskor vin. Inte lätt när man själv inte dricker så mycket. När jag kom hem garnerade jag de två stora smörgåstårtorna och var klar vid fyra. Jimmy ringer och säger att hans arbetskamrater tyckte det var väldigt goda smörgåstårtor, men efteråt hade alla behövt gå på toa tre, fyra gånger. Jag undrade om han skojade, men han sa att det var sant. Efter ett tag överdrev han lite för mycket, så till slut förstod jag att det var ett aprilskämt. Tur för oss att det inte var sant. Det hade varit välidgt mycket onödigt jobb och blivit väldigt stressigt, om vi skulle behövt fixa ny mat. Jimmy kom sen med bord och stolar och vi förberedde det sista.

Lax och räkor till Jimmys jobb.Leverpastej, ost och skinka till Jimmys jobbLax och räkor till kalaset.Leverpastej, ost och skinka till kalaset.

Redan innan 18 dök de första gästerna upp. Det som kom var Jimmys mamma, Bosse, Alice, Jimmys pappa, Agata, Jimmys mormor, Pia, Bosse, Marina, William, Jennifer, mina föräldrar och Mikael. Det blev trångt, men alla fick plats. Vi åt först smörgåstårtorna, som alla utom Jennifer och William verkade gilla. Några undrade var vi hade köpt dem. De trodde Jimmy lurades, när han sade att jag hade gjort dem. Jimmy gick sen på promenad till lekplatsen med Jennifer, William och Alice. Mamma var snäll och hjälpte mig att diska och göra kaffe. Själv vispade jag grädde till rulltårtorna och delade bananer, vindruvor och kiwi. Jag fick sen hjälp av Jennifer och William att lägga på frukten. Rulltårtorna verkade gå hem bättre hos dem och de var de enda som åt två var. Cookiesen försvann också bra under kvällen. Jimmy fick flera användbara och roliga presenter. Köra Jeep i terräng, presentkort på Stadium, hårklippningsmaskin och pengar var några av dem. En trevlig kväll!

Marina, Bosse, Margit, pappa, Mikael och mamma.JimmyMargit, pappa, Mikael, mamma, Agata, Björn, Pia och Bosse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0