Träning

Inte en missad träning den här veckan! Tyvärr kan jag inte vara med på matchen i helgen och inte heller träningarna nästa vecka, då jag ska på utbildning i Umeå/Luleå. Vi var lika många som i måndags, men en del personer var utbytta. Vi värmde upp med en övning där man ska springa framåt två koner och backa en. Allt i takt och efter ett tag blir det mer avancerat, då man ska backa i sidled. Annie fastnar precis framför mig i sitt skosnöre och gjorde värsta vurpan. Annika och Liri hade lite skadekänningar och körde mycket själv. Vi övade sen finter mot varandra. Alltid kul att träna finter och för de flesta såg det bra ut. Vi fortsatte med att slå långa bollar tre och tre med väggspel. Annie lyckades riktigt bra varje gång. Mina bollar flög inte riktigt dit jag ville. Vi hade sen en avslutningsövning, där Freja och Camilla turades om att stå. Först skulle man driva genom två koner och skjuta, sen fick man en passning från mitten, där man skulle vända upp och skjuta. Bra övning och många fina mål! Först gjorde vi allt med höger och sen med vänster. Vi spelade sen på halva planen. Jag tyckte mitt lag fick igång riktigt bra spel. Tilda och Carro spelade riktigt ettrigt försvarsspel, så motståndarna fick inte en lugn stund när de närmade sig vårt mål. Jag, Lovisa och Malin var mer offensiva och lyckades sätta några bollar. Vi avslutade träningen med att springa i några minuter. Jogga längs sidan och öka i diagonalen. Riktigt bra fart på de flesta. Freja drog upp tempot för oss och Lovisa och jag hängde på. Skönt att ta ut sig och kul träning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0