Träningsläger!

På lördagen träffades vi i Hardeberga vid elva. Vi välkomnades av en inte alltför god gödseldoft. Grått och trist väder.

Vid tolv startade helgens enda träningspass i Revinge. Lagom till träningen började solen titta fram och det blev skönt. Kul att se Sandra, Kajsa och Vlerona och alla andra för den delen också! Vi värmde upp med att driva bollen genom en teknikbana med koner. Vi fortsatte med kvadraten. Två som jagade och två tillslag. Vi blev indelade i fyra lag och jag hamnade med Camilla och Vlerona. Vårt lagnamn blev Oslagbara. De andra hette Iglarna, Milf och The Beasts. Vi spelade först sex mot sex. Mitt lag ledde första halvleken, men de andra laget hade bra spel utan att kunna göra mål. I andra halvlek gjorde båda lagen många mål och det andra laget drog det längsta strået och vann med något mål. Sen började tävlingarna. Vi hade först fotbollstennis. En studs på serven, men annars fick inte bollen röra marken. Mitt lag var duktiga på att serva, men annars vann vi inte mycket poäng. Konstigt nog lyckades vi vinna första matchen, efter en mycket diskuterad "nätboll". De två andra matcherna förlorade vi ganska klart. Vi skulle sen pricka västar eller bollnät i krysset med två skott. Många var väldigt nära, några träffade en och Lina träffade båda. Sedan var det dags att pricka en cirkel på långt avstånd. Här lyckades jag få in en av bollarna och de flesta lagen fick några poäng. Undantaget var det sista laget, som lyckades lägga bollarna runt om cirkeln i en halvbåge. Sista tävlingen gällde det att sikta rätt på två passningar. Alla i mitt lag lyckades sätta en boll var. Säkrast var Milfarna som fick fem poäng och ledde tävningen. Vi låg delad tvåa.

Malin ser inte helt nöjd ut med sitt lag.Sandra förbereder inför passningen.Sätter hon den?!?

Passet avslutades med korvgrillning i solen. Riktigt härligt!

Milan förbereder inför grillningen.Camilla, Lina, Sandra och Elle.Milan grillar och Jessan har hand om bröden.

Vi åkte tillbaka till Hardeberga och duschade och bastade. Carro, Lovisa och Tilda dök upp på eftermiddagen och några var tvungna att åka hem. Vi fortsatte tävlingarna. Doppa penna i vinflaska, när pennan var knuten i ett snöre som var fäst i bakkanten på byxan. Det var inte lätt att få ner den i vinden. Tror mitt lag kom trea. Vi fortsatte med att hoppa säck, där vi kom sist. Sen skulle vi leta potatisar med ögonbindel och det gick bra för oss. Vi avslutade lekarna med irländsk julafton. Snurra tio varv och sen driva en boll och skjuta mål. Själv misslyckdes jag göra mål. Några blev mer yra än andra, men det var nog bara Elle som inte såg yr ut alls. Milfarna ledde fortfarande.

Elle snurrar utan att bli yr!Elle på väg tillbaka och Lovisa har problem med blåsten.Sofie är lite yrare.Olinda tror det yra försvinner, om hon håller för ögonen!

Sedan blev det pizza. Capriciossa, kebab och hawai. Både före och efter blev det en massa godis, chips och jordnötsringar. Tävlingarna fortsatte med att äta kolasnöre. Jag var sämst och Carro lyckades inte ta igen min missade tid, så alla var klara innan det var Lovisas tur. Sedan skulle vi äta mariekex och vissla. Det gick lite bättre för oss. Vi toppade sen med att vinna plocka sten med knapp marginal. Sista tävlingen var att tömma en hundbajspåse på innehållet (chokladpudding). Claudio var bäst och Milfarna vann hela tävlingen. De hade tappat Sandra, men förstärkt med Tilda och Claudio under eftermiddagen. Vi fortsatte kvällen med lekar. Kortleken som fick några olika segrare. Själv var jag ganska nära en gång, men oftast hamnade jag under flera personer. Vi fortsatte med Master-leken. Jag var sämst i början, men sen blev jag riktigt bra och kom upp som tvåa. Camilla var om möjligt ännu sämre än mig i början, men även hon blev bättre. Claudio hade motsatt utveckling. Började bra, men blev sämre och sämre. En del av oss spelade sen Buzz. Lina var bäst på att svara rätt, följd av Claudio. Själv låg jag väl i mitten, men lyckades vinna en pajkastning och komma tvåa i den andra, slagen av Lina. Sen blev det dags att sova. Sofie upptäckte då att hon har massa chips i sin tältsäng. Anledningen till att hon hade en tältsäng, var att hon inte ville att någon skulle släppa ut luften ur hennes luftmadrass. Nu blev hon istället den enda som utsattes för bus under träningslägret.

Claudio utklassar oss andra...Så här trevligt tyckte Sofie det varElle och Tilda mumsar i sig från bajspåsen!

Vi åt frukost vid niotiden. Nybakade bullar, pålägg och yoghurt. Sedan dök några till tjejer upp och vi hade taktik och snack om säsongen. Vi kom fram till mål och hur vi ska nå dem. Claudio berättade hur träningsstatistiken såg ut. Själv slog jag överlägset bottenrekord för att vara mig. 26%. Visste ju om det, men ändå jobbigt att höra eftersom jag innan förra året inte missade många träningar. Nu ska jag förbättra den, men att nå förstaplatsen känns omöjligt!;)

Sofie masserar!


Vi åt sen lasagne till lunch. Malin, Jessan och Milan hade lagat dem. Efter maten hade vi genomgång inför matchen.

Vi gör en bra match mot Borgeby, men förlorar med 4-1. Mer om den kommer i ett eget inlägg.


Roligt träningsläger! Inte så mycket träning, men ändå fick jag en massa träningsvärk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0