Ven

I fredags var det dags för det traditionella Ven-besöket med Beckis. Vädret var inte på topp, fast vi klarade oss från det mesta regnet. Vi tog båten vid halv tio. Den här gången bestämde vi oss för en tandem. Jag satt fram och Beckis satt bak och bromsade.;) Vi cyklade ner till havet och satte oss i gräset. Solen ville nästan komma fram, men ångrade sig. Vi åt några mackor. Det mulnade på. Vi cyklade vidare till Bäckviken. Beckis hade kaffesug och vi köpte glass. Cyklingen gick bra, men det känns lite konstigt när man inte bestämmer allt själv. Vi åt pastasallad med kyckling på vår vanliga lunchplats. Cyklade sen ner till nästa hamn och gick och tittade lite på båtar. På vägen tillbaka mot färjan började det regna och vi bestämde oss för att ta nästa båt hem. 15.45 tog vi färjan mot Landskrona. En härlig dag, trots att vi inte hade lika tur med vädret som vi brukar! Nästa år kommer vi tillbaka!:)

Beckis i luften!Jag hoppar!
PastasalladUtsikt mot hamnen!Glass!Beckis klarar cykeln själv.och jag också!Jag och Beckis på väg mot färjan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0