Löptest

Igår träffades Linda, Tess, Micke och jag på Stadion och körde löptestet som träning. Springa 150 m och gå 50 m. Micke tog tiden och visslade med fem sekunder kvar och när vi skulle starta/vara framme. Ena halvan blev i medvind och den andra i tuff motvind. Vi valde att köra testet för damallsvenskan (35 sekunder löpning och 40 vila), för div 1-2 damer är det 5 sekunder längre vila. Tess låg nästan hela tiden på 30 sekunder på löpningarna och när jag tog i hängde jag bra med. Herrallsvenskan har 30 sek löpning, 35 sek gång. Med lite träning är jag säker på att jag hade klarat det! Själv klarade jag testet ganska enkelt, men jag känner inte mig helt i form. Vi kör igen på fredag. Det riktiga testet blir 11 mars och om jag inte får några skador, så ska det inte vara något problem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0