HBK - BK Kick

Vi saknade många spelare av olika anledningar, men hade bestämt oss för att ge BK Kick en bra match. Startuppställning (?): Camilla - Jessan, Elle, Lina, Sandra - Carro - Annika, Olinda, Sofie, Tilda - Fitore. Milan och Egzona började som avbytare.

Jag var tvungen att jobba och visste inte om jag skulle kunna spela. Eftersom Milan sagt att det var ont om folk, valde jag att åka till matchen trots att jag inte skulle komma innan andra halvlek hade börjat. När jag kom till Hardeberga stod det fortfarande 0-0 och det hade gått fem minuter av andra halvlek. Kick hade pressat på i första halvlek. Vi hade kämpat på riktigt bra och hade lyckats hålla 0-0. Kick hade haft ett skott i ribban och en boll på mållinjen som Sandra rensade undan. Sandra gjorde comback och Egzona debut. En spelare i Kick hade varnats för tröjdragning.

Jag bytte om snabbt, men när jag kom ut så hade Kick tagit ledningen. En krossboll som en yttermittfältaren tog en bra löpning på och gjorde mål. Jag fick hoppa in direkt, då det var en del trötta spelare på plan som kämpat för att hålla Kick borta från vårt mål. Tyvärr gör Kick 2-0 precis innan jag ska byta med Sandra. Camilla räddar ett skott, men släpper retur. Efter lite missförstånd, rensas bollen rakt till en Kickspelare i straffområdet som enkelt kan göra 2-0. Vi fortsätter att kriga. Milan kommer in och är säker med bollen. Egzona hoppar in som anfallare och kämpar på bra. Vi håller ihop laget bra och alla ger verkligen allt. Carro spelar innermittfältare och vinner mycket boll tillsammans med Olinda. Uppspelen och rörelsen är betydligt bättre än sist. Vi kommer ofta in på Kicks planhalva, men de har en stark backlinje som hindrar oss från att komma till bra lägen. Annika, Fitore och Olinda försöker sig alla på att skjuta, men målvakten behöver inte anstränga sig så mycket. Vi har flera hörnor, som Fitore och Annika lägger. De blir farliga, men vi är inte tillräckligt tuffa framför mål. Kick är närmast att göra mål, men missar mycket. De har väldigt många skottlägen, men verkar okoncentrerade och skjuter ofta utanför mål. Skotten som går på mål, räddar Camilla. Kick har några fasta situationer som blir farliga. På en hörna är deras mittback framme och nickar precis över. På en frispark i ett farligt läge nära mål, är Camilla på bollen vid bortre stolpen. Vi släpper inte in fler mål och matchen slutar 2-0 till Kick.

Kick vinner helt rättvist, men de känns inte lika starka som tidigare år. Vi visar bra inställning och alla kämpar för laget. Camilla gör en säker match i målet. Kul att se Sandra i backlinjen igen och hela försvaret gör en bra insats. Mittfältet och anfallet vinner mycket mer boll än sist och vi hittar varandra bra. Nu saknar vi bara det lilla sista längst fram. Skönt att se att vi kommer igen efter plattmatchen mot Råå. På tisdag är det match igen mot Helsingborts DFF!

Kommentarer
Postat av: olle

Jag blev inte varnad,men fick en tillsägelse:-)

2011-05-15 @ 19:20:54
Postat av: Lina

nästan lite för snällt att du kallar min usla rensning för "lite misstag" :)

2011-05-15 @ 21:40:17
Postat av: Helena

Lite snäll får man vara, en del kan ta illa upp. Fick reda på igår att det inte var varning. Har tagit bort det. Får skylla på Elle. Det var hon som sa det...;)

2011-05-18 @ 07:09:41
Postat av: Olle

D är lugnt Hille.Det kunde ju blivit ett gult kort men hade domaren på min sida:-)

2011-05-19 @ 07:09:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0