HBK - Svalövs BK

I lördags kom Svalövs BK på besök till Knutsvallen. Vi saknade några Valborgsfirare och Malin som fortfarande har skadeproblem. Vi startade med Camilla - Carro, Elle, Lina, Tilda - Annika, Olinda, Lovisa, Sofie - Fitore, jag. Jessan och Emma började på bänken.

Matchen börjar ganska jämnt. Vi är inte alls lika tillbakapressade som de två tidigare matcherna. Båda lagen slarvar en del med passningar och det skapas inte så många målchanser. Svalöv har dock ett riktigt bra skott från deras högerkant. Deras anfallare skjuter och bollen hamnar ovanpå vårt mål. Vi har fördel av medvinden och kommer upp i några anfall. Jag kommer in i straffområdet någon gång, men stoppas upp av deras försvarare. Svalöv spelar väldigt tufft och är sena i många situationer. Domaren blåser mycket frisparkar åt båda hållen. Svalövs mittback blir varnad efter att stoppat mig när jag var på väg förbi på mittplan. Fitore blir även hon varnad. Både Emma och Jessan kommer in i första halvlek och gör det bra. De flesta chanserna kommer på fasta situationer. Svalöv slår bra hörnor, men vi lyckas försvara oss. Fitore slår vår första hörna och den kommer bra in i straffområdet, men rensas undan av Svalöv. Annika får sen riktigt bra träff på en frispark ute till vänster. Den går mot bortre krysset, men målvakten gör en snygg räddning. Lina är nära att få in returen, men bollen slås iväg. Med bara någon minut kvar får vi en högerhörna. Emma slår den mot bortre stolpen och Lina är på rätt plats och nickar in 1-0. Härligt med mål precis i slutet av halvleken.

I andra halvlek känns det som vinden har mojnat. Svalöv har mest spel, men skapar inte så många chanser i spelet. De har några skott, men de flesta går utanför målet. Vi kämpar och sliter för att inte släppa in något mål. Själva har vi svårt att skapa något med vårt spel. Några hörnor blir farliga, Annika kommer runt bra några gånger på sin kant och jag har en jättechans. Jag får bollen ute till höger av Emma. Jag tar mig in i straffområdet och förbi två backar. Kanske borde jag passat Fitore, men istället skjuter jag rakt på målvakten. Det borde ha blivit mål där. Svalöv får flera hörnor och frisparkar nära vårt mål. Deras lagkapten är riktigt, riktigt nära att få in en kvittering, när hon når högt med huvudet flera gånger. Sofie blir varnad, när hon går in tufft i en situation och får passa sig för en varning till. Vi får göra några byten och flera spelare får byta positioner.  Kanske börjar vi även bli trötta. Svalöv pressar för att kvittera. I slutet flyttar vi ner en anfallare och spelar med Carro nedanför mittfältet. Det ser genast bättre ut. Med tre minuter kvar tar en boll på Linas arm en bit utanför straffområdet och domaren blåser frispark. Deras lagkapten placerar in bollen i mål. Riktigt surt att vi inte kunde hålla undan. Vi försöker ställa om, för att göra mål. Kort därefter hittar Annika Fitore högt upp på deras planhalva. Fitore får bra träff och bollen tar klockrent i stolpen. Målvakten är inte i närheten av bollen. Olinda är först på returen, men blir avblåst för offside. Matchen slutar 1-1.

Det här kändes som en förlust. Det var absolut inte orättvist att Svalöv kvitterade, om man såg till chanserna, men vi var så nära att hålla nollan. En riktigt tuff match att spela. Alla får godkänt och kämpar på bra. Nästa gång går vi för seger!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0