Händelserik helg!

I fredags kom jag aldrig iväg till Bulltofta. Istället följde jag med Jimmy till Gripen Crossfit. Jag var ju tvungen att kolla in stället, han älskar att vara på. Medan de tränade, så joggade jag ett varv runt Pildammsparken. 18 min tog det. När jag kom tillbaka, så hade de delat in sig i två grupper. Jimmy tillhörde tjejerna. Ganska roligt!:)

Peter kom till oss vid 18. Vi började titta lite på Sverigematchen, innan vi gick till Amiralen. Jag har hört att vi inte missade något, men nu blir det spännande på tisdag. En vinst är alltid en vinst. När vi kom in på Nöjesteatern var det redan ganska fullt vid matborden och förrätten var serverad. Räkbakelse med spröd sallad samt dill och romsås. Väldigt gott! Efter ett tag kom varmrätten, som var kalvytterfilé på grönsaksbädd, potatiskaka med västerbottenost och madeirasås. Inte helt fel det heller. Vi såg sen en massa efterrätter komma in och vi kunde inte motstå. Det blev en supergod chokladkaka med vispgrädde. Klockan var sen nästan 21 och föreställningen började. Många roliga roller och skämt. Det blev mycket Robert Gustafsson under kvällen och han fick göra hur många klädbyten som helst. Betty hade en replik från sin strålkastare. Den skötte hon galant. Två timmar senare var vi på väg hem. En riktigt trevlig fredagskväll!

På lördagen var det TT ute. Vi samlades vid Gripen och tog med oss lite saker. Några stora däck, släggor och bulgarian bags. Vi var 12 stycken. Vi gjorde sex övningar i tre varv. Roligt med nya övningar. Släggan var roligast. Vi avslutade med att två och två köra en tävling. En sprang en runda på kanske 300 meter, medan den andra gjorde armhävningar. Jimmy och jag kom först!:)

På kvällen träffades 11 från TT för att köra femkamp på laserdome. Gult mot orange. Mitt lag bestod av George, Marie, Filiz, Konrad och Charles. I det andra laget var Jimmy, Emma, Attila, David och Miray. Vi började med sumobrottning. En del jämna matchen och andra avgjordes snabbt. Mycket skratt. Själv mötte jag Miray. Jag vann första, förlorade andra och lyckades vinna i sista. Vi fortsatte med boxning med stora handskar. Här gick det hett till. Själv orkade jag knappt hålla uppe handskarna, men lyckades ändå vinna. Vi fortsatte med tjuren. De flesta klarade mellan 20 och 30 sekunder. Jag hamnade på 25. Det var riktigt svårt att hålla sig kvar. Attila briljerade och klarade 45 sekunder. Vi avslutade med gladiatorn, där det gällde att få ner motståndaren från sin pelare. Jag fick möta Jimmy och trodde jag skulle få storstryk. Direkt höll jag på att trilla ner, men återfick balansen och istället trillade Jimmy av. Andra gången lyckades jag också stå kvar. Det trodde jag inte. Vi körde sen laserdome. Tjejerna mot killarna, men många andra var också med. Riktigt tråkigt i början. Jag blev träffad hela tiden, så jag kunde inte skjuta. Efterhand gick det lite bättre, men jag kände mig sämst. Lyckades bli 28 av 32, så det var inte min gren. Vi hade sen prisutdelning. Vårt gula lag vann! Jag och Attila kom två och fick en silvermedalj. Charles vann med 4 poäng. Hade jag lyckats sitta kvar 5 sekunder till på tjuren, så hade det blivit en förstaplats.

Sumo-JimmyCharles var numret större än Jimmy.Tjej-kampKonrad och AttilaKonrad har övertag!Jag gör mig redo!Jimmy på tjuren!Jimmy faller snart av...Marie har tappat taget!Miray klamrar sig fast!Jag ska snart börja.Attila och Konrad

Vi gick sen ut och åt på Bright. Gott och bra pris! Det enda jag hade kunnat hoppa över var sprutgrädden.

I söndags hade jag fått en kvalmatch till div 1 utanför Kalmar. Lindsdals IF - Danmark/Sirius DFF. Bortalaget hade vunnit första matchen och kunde bli klara för ettan. Det var härligt höstväder, men lite blåsigt. Matchen spelades på konstgräs. Jag hade hjälp av två trevliga och duktiga AD. Lindsdal tog ledningen i första halvlek, efter en hörna. Innan halvleken var slut hade bortalaget vänt, med två nickmål efter fasta situationer. Andra halvlek blev mållös och Danmark/Sirius jublade efter slutsignalen. Riktigt rolig match att döma och mycket publik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0