Yddingeloppet!

Mitt andra lopp i löpning. Inte lika jobbigt som Lidingöloppet, men det var en hel del backar upp och ner. Jimmy värmde inte upp någonting och jag i några minuter. Vädret var helt ok! Det kändes stundtals jättebra. Efter uppförsbackarna hade jag mjölksyra i benen, men det försvann efter några meter. Jag struntade i vätskepausen efter 6 km, då jag inte hade bra minne av det sen Lidingö. I början sprang jag om en del folk, men i slutet sprang jag nästan hela tiden med samma personer. Två tjejer sprang om mig och jag borde kanske ha kunnat följa. Milen klarade jag på knappt 46 min. Sista kilometern gick snabbt till en uppförsbacke och sen var det tungt, men jag kom i mål på 55 minuter. Det kändes bra med tanke på att jag hade en timme som mål. Jimmy kom i mål på 58 minuter. Riktigt bra även det, med tanke på att vi inte har tränat några långa distanser. Jag kom sammanlagt på 105:e plats av nästan 900 startande i motion 12 km. Bland tjejerna kom jag på 7:e plats av 236. Hon som vann sprang på 51:43. Jag blir sugen på att träna lite mer och utmana toppen!:)

Nöjda efter målgång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0