Knatteträning

Igår hade jag lovat att jag skulle hålla i träningen för ett knattelag. Jag hade inte riktigt koll på hur många och hur gamla de var. Claudio lurade mig lite och sa att de var äldre. Det visade sig att det var 15 stycken 6-8 åringar. Rebecka och Emma hjälpte mig, vilket visade sig vara väldigt tur. När bollarna kom fram blev barnen alldeles till sig och lekte av sig, innan tränarna lämnade för mötet.

Vi presenterade oss och barnen sa att de ville skjuta och spela match. Vi började med passningar i ring. Det gick bra och de flesta hade koll på vad de skulle göra. Sedan skulle de driva bollen genom en konrad och även det gick bra. Vi delade sen upp i två grupper. Jag hade hand om ett mål och Rebecka och Emma ett. Barnen passade först upp bollen och sköt på tillbakapassen och sen fick de själva driva och skjuta. Riktigt många bra skott och fina räddningar av den orädda målvakten. Resten av träningen blev det spel. Det blev en jämn match, som lyckligtvis slutade 3-3. Resultatet verkade vara superviktigt. Svårt att undvika klungspel, men barnen kämpade på bra. Nästan alla var intresserade av spelet. Efter träningen blev det vattenkrig. Väldigt lyckat tyckte barnen, som verkade nöjda med träningen.

Hade jag varit själv hade det nog lätt blivit kaos. Svårt att ensam hålla koll på så många barn, när man inte kan några namn. Emma och Rebecka skötte sig kanon. Mycket skratt och lite gråt, men det gick snabbt över. Efter träningen undrade barnen hur gamla vi var. När jag svarade 29, fick jag som svar: Finns det så gamla i damlaget. Hur ska jag tolka det?!? Kanske dags att sluta snart!;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0