Julafton

Det blev en väldigt annorlunda julafton. Vi fick först meddela Jimmys mamma och min familj att vi inte kunde komma. Det verkade ta en stund innan de förstod vad som hade hänt. Min mamma och Anneli bara skrek och det gick knappt att prata med dem. Alla verkade i alla fall gilla vår julklapp, men ingen hade tänkt på henne och inte fick hon några julklappar..;)
 
Vid tolv kom vi upp till familje-bb. Vi hade hört att de skulle stänga 1 nov, men det verkade väldigt oklart med det och till och med på förlossningen visste de inte om de hade öppet eller inte. Skönt att Jimmy kunde vara kvar på natten i alla fall. Jag fick först mat. Resten av eftermiddagen vilade vi upp oss och mös med vår lilla flicka. Vid 17 bjöds det på julmat. Lilltjejen ammade, men verkade bara gilla mitt högra bröst.
 
På kvällen kom min mamma, pappa, Anneli och Mikael på besök nere i foajen. De hade med sig en lussekrans och lite julklappar. Mamma och Anneli fick hålla henne och de var så nöjda. Vi gick sen upp till vårt rum och vilade resten av kvällen och natten. Jimmy sov med lilltjejen i sin säng i flera timmar. De var så söta!
 

Kommentarer
Postat av: Lina

Fantastiskt! Bra jobbat, alla tre! :)
Jag fick också sterila kvaddlar första gången, men jag tyckte det var det värsta på hela förlossningen (även om det gick över snabbt)...

Svar: Barnmorskan sa att det skulle hjälpa och det kanske det gjorde en stund, men sen fick jag ont längre ner istället... Det sköna med det hela var ju att när väl barnet kom ut, så glömde man nästan bort hur ont det hade gjort. Jag upptäckte senare hur öm jag var i ansiktet och förstod inte varför, men då sa Jimmy att det var masken med lustgas som jag tryckt så hårt. Känner fortfarande av det på kindbenen.
Helena, Säl, Söl, Sölis, Helenis eller vad ni vill...

2012-12-27 @ 11:14:27
URL: http://ellensmamma.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0